Diablo 3 - Beta-Patch 14 mit »Hardcore-Modus«, keine EU-Test-Server

Der Entwickler Blizzard hat einen weiteren Beta-Patch zum Action-Rollenspiel Diablo 3 veröffentlicht. Das 14. Update enthält unter anderem den Hardcore-Modus und erhöht den ausgeteilten Schaden gegnerischer Monster. Außerdem wurden die Charakter-Klassen Mönch, Dämonenjäger und Barbar nochmals überarbeitet.

Beta-Patch 14 zu Diablo 3 ist ab sofort verfügbar. Beta-Patch 14 zu Diablo 3 ist ab sofort verfügbar.

In der Nacht vom 8. auf den 9. März 2012 hat der Entwickler den 14. Beta-Patch zum Action-Rollenspiel Diablo 3auf die US-amerikanischen Beta-Server aufgespielt. Dieser beinhaltet unter anderem den bereits angekündigten Hardcore-Modus.

Somit können Spieler den neuen Spiel-Modus mit einem Charakter ab Level 10 ausprobieren. Das Prinzip funktioniert wie schon in Diablo 2: Stirbt der Spielcharakter, kann er nicht wiederbelebt werden und ist somit für immer tot.

Dass der Hardcore-Modus in dieser Form angeboten wird, ist relativ überraschend. Blizzard hatte eigentlich überlegt, den Hardcore-Modus entweder erst dann anzubieten, wenn ein Spieler den Normal-Modus durchgespielt hat oder schon von Beginn an zur Verfügung zu stellen. Im offiziellen Forum schrieb Community-Manager Kaivax, dass man den Modus in dieser Form wohl auch in die finale Version des Spiels übernehmen werde.

Wann Diablo 3 erscheint, ist immer noch unbekannt. Wann Diablo 3 erscheint, ist immer noch unbekannt.

Außerdem hat Blizzard einige Änderungen an den Charakter-Klassen durchgeführt. Während die Fähigkeiten des Barbaren und Dämonenjägers leicht abgeschwächt wurden, erhält der Mönch einige Verbesserungen. So verursachen unter anderem die Fähigkeiten »Crippling Wave« und »Deadly Reach« nun 10 Prozent mehr Schaden.

Auch die bereits angekündigte Änderung, dass Monster doppelten Schaden verursachen, wurde mit Beta-Update 14 implementiert. Die Veränderung der Drop-Wahrscheinlichkeiten von Gold und raren Gegenständen wurde ebenso durchgeführt. So gilt beim Spielen im Team nun nicht mehr der eigene »Magic-« und »Gold-Find«-Wert, sondern der Durchschnitt der gesamten Gruppe.

Überraschend ist auch, dass sich Blizzard nun doch gegen Tests der europäischen Spielserver entschieden hat. Somit müssen sich Beta-Spieler auch weiterhin auf in den USA befindlichen Servern einloggen. Einen genauen Grund dafür gibt es zwar nicht, wir vermuten aber, dass diese Hardware-Tests den Release von Diablo 3 erneut verschieben würden.

Die gesamten Patch-Notes v. 0.8.0.8815

General

  • Hardcore mode is now available, and can be unlocked by reaching level 10 with at least one character
  • Cast time to resurrect a fallen ally has been increased from 1 second to 3 seconds
  • Player created games now default to Invite Only. Check “Allow Quick Join” in the Social tab of the Options menu to allow your friends to join
  • Magic Find and Gold Find are now shared amongst party members. The average combined value of the entire party’s Magic and Gold Find applies to all players regardless of location in the game world. The averaged values will not display in the UI

Skill UI

  • In Elective mode, skills can now be dragged and dropped from the skill interface into hot-key slots
    Right-clicking a skill hot-key will now open the skill interface

Auction House

  • The Sell interface has been updated to better match the in-game inventory and stash
  • Combined the advanced and basic search features
  • The Active auctions tab now allows users to see all active auctions
  • Searches for recipes and tomes have been added

Classes

Barbarian

  • Barbarians now have innate 30% passive damage reduction versus all sources. This damage reduction is applied at the same time as all other damage reducing effects (such as Armor), but prior to shield block
  • Ground Stomp: Now destroys barrels
  • Leap Attack: Ability renamed to Leap; Weapon damage reduced from 125% to 85%; Now slows enemies in the landing zone by 60% for 3 seconds

Demon Hunter

  • Hungering Arrow: Rune of Puncturing Arrow pierce chance reduced from 55% to 50%
  • Impale: Rune of Impact stun chance reduced from 100% to 65% Smoke Screen: Duration increased from 2 to 3 seconds; Cost increased from 15 to 24 Discipline

Monk

  • Monks now have innate 30% passive damage reduction versus all sources. This damage reduction is applied at the same time as all other damage reducing effects (such as Armor), but prior to shield block
  • Breath of Heaven: Heal amount reduced
  • Crippling Wave: Damage increased from 100% to 110%
  • Deadly Reach: Damage increased from 100% to 110%
  • Exploding Palm: This skill has been redesigned; No longer generates Spirit, now costs 40 Spirit; Now deals 220% weapon damage over 3 seconds
  • Fists of Thunder: Damage increased from 100% to110%

Crafting

  • Gold cost to craft items reduced
  • Cost to train Blacksmith doubled
  • More crafting materials are now required to craft items
  • Chance to salvage rare crafting material from blue Magic items reduced from 10% to 5%

Followers

Templar

  • Normal attack now deals 15% weapon damage
  • Intervene taunt reduced from 5 seconds to 3 seconds

Items

  • Several aspects of the game economy have been adjusted, including but not limited to: Gold drops; Item sale values; Vendor costs; Repair costs
  • Rings and Amulets now become available at a higher level. As a result, these items will no longer drop in the in beta. Fear not – sparkly baubles await you in the retail version of the game.

Monsters

  • Mira Eamon now drops better loot.
    Monster damage has been increased

Bug Fixes

  • Players are now able to leave the game if unexpectedly disconnected from Battle.net
  • Public Games can once again accommodate up to four players
  • Players can now queue for a Public Game involving any quest they’ve unlocked
  • Players should now properly be able to send and receive friend invites
  • Friends should no longer appear as [ ] in chat

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