Fallout 4 - Patch 1.5 für PC endlich verfügbar

Bethesda hat bekannt gegeben, dass der Patch 1.5 für das Rollenspiel Fallout 4 am PC die Beta verlassen hat und nun offiziell für alle User zur Verfügung steht.

von Manuel Fritsch,
28.04.2016 17:00 Uhr

Fallout 4 wird per Patch auf die Version 1.5 gesetzt. Der Patch, der längere Zeit in der Beta war, ist ab sofort für alle final erhältlich.Fallout 4 wird per Patch auf die Version 1.5 gesetzt. Der Patch, der längere Zeit in der Beta war, ist ab sofort für alle final erhältlich.

Bethesda hat offiziell bekanntgegeben, dass das Update mit der Versionsnummer 1.5 für das postapokalyptische Rollenspiel Fallout 4 ab sofort in einer finalen Releaseversion als Download bereit steht. Bisher stand der Patch nur in einer frühen Beta-Version zum Testen zur Verfügung.

Das Update bereitet das Spiel neben zahlreichen Bug- und Performance-Fixes auch auf das kommende Add-On Far Harbor vor und beinhaltet den nach viel User-Feedback überarbeiteten »Survival Mode«.

Auch interessannt: Fallout 4 - Alle Infos zum neuen Mod-Tool

Die offiziellen Patchnotes

Fallout 4 1.5 Steam Update (1.5.157)

New Features

  • New Survival difficulty
  • Survival adds additional challenges including no fast travel, saving only when you sleep, increased lethality, diseases, fatigue, danger and more. See the in-game Help menu for more details.
  • Characters set to Survival difficulty appear under their own Character Selection filter
  • Third person camera movement improvements when player is close up against walls and other objects

Fixes

  • General stability and performance improvements
  • Fixed rare crash related to reloading a save that relies on Automatron
  • Fixed issue with the robot workbench camera not moving properly immediately after canceling out of the menu
  • Fixed issue with perks being repeatedly added when reloading a saved game while in robot workbench
  • Fixed issue with Ada not properly traveling to an assigned settlement
  • Robots can now be assigned as settlement vendors
  • Fixed issue with "Appropriation" where blueprints would not appear properly if the container had already been looted prior to getting the quest
  • In "The Nuclear Option," entering the Institute using the targeting helmet on Power Armor no longer inadvertently causes the player to go into combat, and become stuck in the Institute
  • Fixed distance check with Robotics Expert perk
  • While in Workshop mode, if the Jump button is remapped, the Y or Triangle button can still be used to jump
  • Fixed issue with "Defend the Castle" where speaking to Ronnie Shaw would not properly complete the quest
  • During "The Nuclear Option," fast traveling away from the Institute immediately after inserting the relay targeting sequence holotape will no longer block progression
  • Fixed issue where Workshop placed light bulbs would occasionally not light properly
  • Fixed occasional flashing issue with entering and exiting Power Armor
  • Fixed issue where terminals would not work properly after downloading and initializing an Add-On from the Add-Ons menu

Fallout 4 - Launch-Trailer zum Modding-Tool »Creation Kit« 2:05 Fallout 4 - Launch-Trailer zum Modding-Tool »Creation Kit«

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