Der Entwickler Coreplay Game Development hat über die Online-Plattform Steam zwei Updates des Strategie-Spiels Jagged Alliance: Back in Action veröffentlicht. Während Version 1.03 nur kleine Änderungen am Kampf-System vornimmt, verändert das Update 1.02 unter anderem die Kamera-Positionierung und verbessert das Benutzer-Interface.
Außerdem wurden einige Spielfehler behoben. So bleiben Positionen auf der Weltkarte zum Beispiel nach einem Kampf auch weiterhin sichtbar und verschwinden nicht. Auch einige Fehler der Gegner-Intelligenz wurden behoben und verbessert.
Erste Eindrücke von Jagged Alliance: Back in Action können Sie mittels der Demo-Version auf GameStar bekommen. In einem ausführlichen Test haben wir die Neuauflage des großen Genre-Klassikers unter die Lupe genommen.
Patch-Notes v1.02 & v1.03:
V 1.03
Combat:
-
Fixed AI not being able to target player that was prone within a certain range
-
Improved Camerarange
V 1.02
Loka:
-
Express option at Bobby Ray does not indicate the delivery taking 24 hours anymore (changed for English, German)
-
Small typos fixed in tutorial (English, German)
- Czech updated
Camera / Visuals:
-
Tweaked Camera distance and angle to be less restrictive
-
Some minor tweaks on the sight cone calculation to improve performance
General:
-
Increased video memory reserved for ground texture baking to reduce texture popping in with camera max / min distance
-
File system load order fixed
- Fixed autopause options not being saved globally
Save & Load:
-
Game checks if game files have been modified and saves modification flag in savegames
- Open doors are fully open after loading
Worldmap:
-
Wounds and overload do now reduce movement speed of world squads
- Fixed bug where locations would be invisible after combat
UI:
-
Added cursor changes on portrait when trade/repair/heal action is activated
-
explosive spots can now be accessed from both sides of the wall
-
item swapping in lootscreen added
-
i-key toggles inventory
-
inventory shows all squad members in tutorial
-
selecting player of different squad changes UI in pause mode correctly
-
access to former global inventory removed
- Plants and some other materials are ignored by the context cursor
Combat / Plan & Go:
-
preview and actual position of mercs now fits 100%, thus allowing all shots if they would hit while planing
-
Tweaked explosion times for grenades to be shorter
-
Emmisions of grenades prevent combat reset
-
Roofs are revealed if enemies below them attack player
-
Tweaked weapons RPM so it’s more consistent throughout different weapon types
AI fixes:
-
fixed: change in combat position caused bug in AI attacking behavior – they changed stances very often instead of firing
-
fixed: change in melee attack caused AI to remain in present stance even if they do an emergency melee defense
-
human player enemy detection events should fire correctly again
-
building defenders that are inside a building didn’t rush at snipers. now they should do it if the sniper has LoS on them.
-
after enemy contact, AI with medi-equipment all started to heal each other instantly. this is randomized now.
-
Fixed: enemies planned their paths through tanks, ending up walking against the tank..
Nur angemeldete Benutzer können kommentieren und bewerten.
Dein Kommentar wurde nicht gespeichert. Dies kann folgende Ursachen haben:
1. Der Kommentar ist länger als 4000 Zeichen.
2. Du hast versucht, einen Kommentar innerhalb der 10-Sekunden-Schreibsperre zu senden.
3. Dein Kommentar wurde als Spam identifiziert. Bitte beachte unsere Richtlinien zum Erstellen von Kommentaren.
4. Du verfügst nicht über die nötigen Schreibrechte bzw. wurdest gebannt.
Bei Fragen oder Problemen nutze bitte das Kontakt-Formular.
Nur angemeldete Benutzer können kommentieren und bewerten.
Nur angemeldete Plus-Mitglieder können Plus-Inhalte kommentieren und bewerten.