Sanctum - Neue DLC-Map kostenlos veröffentlicht

Wie angekündit, versorgt der Entwickler Coffee Stain Studios seinen Tower-Defense-Shooter-Mix Sanctum mit neuen, kostenlosen Inhalten. Jetzt wurde die zweite DLC-Map veröffentlicht.

von Christian Fritz Schneider,
09.06.2011 07:54 Uhr

Sanctum wurde jetzt mit seiner zweiten kostenlosen Zusatzmap versorgt.Sanctum wurde jetzt mit seiner zweiten kostenlosen Zusatzmap versorgt.

Wenn das so weiter geht, müssen wir wohl bald einen Kontrollbesuch zu Sanctum machen. Immerhin hatten wir zum Release den geringen Umfang des Spiels im Test zu Sanctum bemängelt. Doch inzwischen hat der Entwickler bereits die zweite Zusatzkarte für den Mix aus Ego-Shooter und Tower Defense veröffentlicht, ihr Name: Facility. Wie angekündigt, sind die neuen Inhalte kostenlos für alle Sanctum-Spieler verfügbar und sollten beim nächsten Steamstart automatisch installiert werden.

Neben der neuen Map wurde auch ein neuer Patch veröffentlicht, der an der Balance schraubt und Fehler beseitigt. Die kompletten Patch-Notizen zum Steam-Update finden Sie weiter unten im Artikel.

Erste Bilder von der neuen Map hat der Entwickler Coffee Stain Studios ebenfalls herausgegeben. Wir haben die Screenshots in die Galerie zu Sanctum hochgeladen.

Sanctum - Screenshots ansehen

Patch-Notes für Sanctum

Towers

  • Anti Air projectiles on client will no longer fly off into the sky.
  • Anti Air projectile lifetime down .25 sek
  • This means that even if they miss there is a good chance they'll deal splash damage to enemies
  • Gatling damage buffed a lot (!)
    o lvl 1: 4 -> unchanged
    o lvl 2: 7 -> 8
    o lvl 3: 11 -> 13
    o lvl 4: 18 -> 21
    o lvl 5: 31 -> 39
    o lvl 6: 64 -> 80

Enemies

  • Wave number now plays a bigger role when calculating HP in coop.
  • This means the enemies HP will scale up slightly faster

Weapons

  • Both the slow and freeze got diminishing returns in preparation of 4-player co-op.

General

  • 3 New achievements!
  • Added a wave foreseer to know what the upcoming waves are. It's in the encyclopedia.
  • Stat screen got a lot of new stats.
  • Stat screen now supports 4 players.
  • Added an icon in the party window so that you can see when other players are ready.
  • Slightly optimized RAM and Texture usage (now use slightly less memory)
  • Optimized network usage
    Now sending half the amount of data to synchronize animations
    Now sending half the amount of data to synchronize Soakers growing back
    Lessened the amount of data sent for replicate damage effects of players
  • Changed color for build, sell, upgrade and chat messages to the player assigned color that originated the messages. In preparation of 4-player co-op.
  • Changed color for overview and HUD arrows for the players. In preparation of 4-player co-op.
  • Changed color for textures on players. In preparation of 4-player co-op.
  • New leaderboards for Facility.
  • Improved gamepad support, pressing next/prev buttons( L and R ) in Overview marks televators and fire buton is used to teleport.
  • Added a community button in the main menu that can instantly take the player to chat/forum/facebook/leaderboards/achievements

Bugfixes

  • Fixed endscreen freeze on long multiplayer matches
  • Hoverers now have the correct hit-effect when shooting them in the head from the front
  • The client now sees the correct animation of the server all the time, instead of sometimes seeing the buildphase animation in the actionphase
  • Fixed so that no unnecessary data sent to client when enemies dies
  • Clients no longer see a +p when enemies dies at the core
  • Client no longer pauses mid-air when pressing escape
  • Tutorial now shows a maximum of 2 waves instead of 21
  • Pressing next/prev when aiming at a elevator now longer break tower scrolling
  • Increased network stability with on unstable connections

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