Star Citizen - Arena Commander 0.9.21 veröffentlicht

Die Version 0.9.21 des Arena-Commander-Moduls für Star Citizen ist ab sofort verfügbar. Einmal mehr wurden einige Bugs behoben und neue Funktionen implementiert. Außerdem gibt es einige ausführliche Spieler-Statistiken.

Star Citizen hat einen neuen Arena-Commander-Patch auf die Version 0.9.21 erhalten. Außerdem gibt es aktuelle Spieler-Statistiken. Star Citizen hat einen neuen Arena-Commander-Patch auf die Version 0.9.21 erhalten. Außerdem gibt es aktuelle Spieler-Statistiken.

Das Entwicklerstudio Cloud Imperium Games hat den Arena-Commander-Patch 0.9.21 für seine Weltraum-Simulation Star Citizen veröffentlicht. Das Update bringt wieder einmal diverse Fehlerbehebungen mit sich, darunter etwa für verschiedene Sound- und Texturenprobleme.

Hinzu kommen das neue Liquor-Cabinet-Flare-Item und 315p-Schiffe als nutzbare Raumschiffe im Arena-Commander-Modul. Damit wurde nun die gesamte 300-Serie für das Modul freigeschaltet.

Nachfolgend die kompletten Patchnotes für das Arena-Commander-Update 0.9.21:

ADDITIONS

  • 315p is able to be flown in Arena Commander
  • Added Liquor Cabinet flare item

BALANCE/TWEAKS

  • SHIPS
  • With all of the variants of the 300 series now playable, the default loadout for the ships are being adjusted so that they fit better into their intended roles but can still have their loadout be edited for other functions.
  • 300i
    - Nose gun removed from default loadout
    - Missiles removed from default loadout
  • 350r
    - Nose gun removed from default loadout
    - Missile racks can now be equipped. Default loadout still empty
  • WEAPONS
  • Ballistic ammo boxes have had their ammunition damage and ammunition totals adjusted.
  • 25 mm (used in 9-Series Longsword )
    Max ammo reduced
    Damage decreased
  • 35 mm (used in 11-Series Broadsword)
    Max ammo reduced
    Damage increased
  • 60 mm (Used in Sledge II)
    Max ammo reduced
  • CONTROLS
  • ESP adjusted to behave more consistently across different hardware setupsVirtual Joystick adjusted to allow for more precise control

FIXES

  • Fixed control audio for 300 series
  • Fixed missing thrusters that were causing 300 series to maneuver poorly
  • Fixed 325a loading into Arena Commander with 300i textures
  • Fixed Gladius canopy sinking downward when used
  • Fixed weapon mounts allowing ships to use larger than intended weapons
  • Fixed Jukebox screen dropping out when getting too close in Self Land hangar
  • Fixed Jukebox screen being visible through Arena Commander menu
  • Fixed outdated sound bank for Self Land (discount) hangar
  • Fixed a movement delay issue that occurred when using virtual joystick control mode with mouse
  • Fixed an issue where hangar geometry would drop out when viewed through catwalks

KNOWN ISSUES

  • 300i will occasionally ignore custom loadouts and enter a match with its stock weapons loadout
  • 315p jump scanner and jump engine appear as polyhedron in holo table
  • 350r targeting reticle is larger than intended when locked onto by another ship
  • Redeemer has multiple objects that cannot be used
  • Sure Grip Tractor beam does not function
  • Vanduul ships can have missing geometry in some damage states
  • Arena commander ship selection scroll bar is invisible and can only be used with a mouse wheel
  • Overclocking video cards can cause the game to crash

Darüber hinaus hat das Entwicklerteam einige Spieler-Statistiken öffentlich gemacht. So nutzen 12,3 Prozent der Spieler Grafikkarten der Modellreihe Radeon R9 200 und 8,5 Prozent der Spieler eine GTX 770. Bis zum Release des Spiels dürfte bei dem einen oder anderen Spieler also wohl noch ein Hardware-Upgrade fällig sein.

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