Tomb Raider - Patch 1.0.730.0 liefert mehr Speicher-Slots und schraubt an DX11-Features

Für das neue Tomb Raider ist nun ein weiteres Update verfügbar, welches weitere Slots für Spielständen hinzufügt und zudem ein wenig an der DirectX 11-Unterstützung schraubt.

Entwickler Chrystal Dynamix hat für das aktuelle Tomb Raider einen weiteren Patch veröffentlicht, welcher sich neben Dingen wie weiterem Feinschliff an der DirectX 11-Unterstützung, Abstürzen in Mehrspieler-Partien und der Sensitivität der Maus-Steuerung, vor allem dem Speicher-System des Action-Abenteuers annimmt.

So stehen ab sofort 99 statt lediglich drei Speicher-Slots auf dem PC zur Verfügung, zudem wird das Spiel nun automatisch beim zuletzt besuchten Camp gesichert. Des Weiteren gibt es jetzt die Möglichkeit, separat heruntergeladene Mehrspieler-Maps in der Karten-Auswahl zu deaktivieren.

Update 1.0.730.0 Patch-Notes:

  • Upgraded the save slots from three to 99
  • Introduced “Last Campsite Save”, which automatically saves your progress up to the last campsite you have visited
  • Added stereoscopic 3D reticle
  • Fixed issues with the discovery of the Unworthy campsite.
  • Fixed a problem that occurred when traveling back to the Sacred Hall Basecamp after that story has been completed
  • Fixed a playthrough stopper in Chasm Bridge
  • Fixed a playthrough stopper that could occur when loading a saved game created in the Coastal Forest after upgrading the axe but before opening the gate
  • The active selection in the main menu no longer changes due to the rotation of the menu itself
  • Fixed Mouse and Aim Sensitivity slider settings getting rounded to coarser values on save
  • Fixed a crash in multiplayer that could occur while migrating hosts
  • Added functionality to activate and deactivate DLC multiplayer maps during matchmaking. Maps can also be manually activated and deactivated in the new ‘Match Making’ menu in the ‘Options’ menu.
  • (DX11) Fixed a few self-shadowing artifacts in the beach
  • (DX11) Various performance optimizations
  • (DX11) Improved sunlight shadow quality
  • (DX11) Lens flares now render correctly in stereoscopic 3D
  • (DX11) Improved exclusive fullscreen <-> windowed transitions
  • (DX11) Fixed occasional crash on startup related to stereoscopic detection
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