Entwickler Creative Assembly hat nun Patch #9 für sein Echtzeit-Strategiespiel Total War: Rome 2 veröffentlicht, welcher sich neben anderen Verbesserungen auch wieder dem Sorgenkind »KI« bei Schlachten und der Kampagne annehmen soll.
Dazu verspricht das Update erneut eine Performance-Steigerung, etwa durch eine bessere Speichernutzung und eine geringere CPU-Auslastung bei Schlachten, sowie Support für Multi-GPUs in Verbindung mit Multi-Monitor-Konfigurationen, Virtu MVP und mehr. Obendrauf kommen natürlich auch die obligatorischen Balance-Änderungen bei den Kämpfen.
Total War: Rome 2 Update 9 - Patchnotes (Auszug):
Technical and performance improvements:
- Performance and memory optimisations in Campaign modes.
- Further work to reduce the CPU costs during battles.
- Improved framerates when units clash in battles.
- Siege battle performance optimisations.
- Eliminated several rare crashes found in battle scenarios.
- Fix for rare crash related to naval boarding/disembarking
- Multiplayer battle-replay desync addressed.
- Issues with trees in battle-maps addressed.
- Additional cost-balancing to Chariots and Elephants.
- Units no longer mistake bastions for wall breaches in settlement battles.
- Further battle map technical and performance improvements.
Campaign AI improvements:
- AI no longer underestimates its strength when ending a move in Forced March stance within a settlement.
- Campaign AI now considers maintaining sieges for longer, in order to build more siege equipment.
- Campaign AI now less likely to sue for peace shortly after declaring a war.
- AI factions now recruit more siege units.
- Revised the Campaign AI settlement occupation decision system.
- Adjustments to Campaign AI Financial Management.
- AI factions are now much less likely to declare war on distant factions.
- Adjustments to composition of recruited forces.
- Improvement to Campaign AI food management.
Die kompletten Patchnotes finden sich auf Wiki.Totalwar.com.
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