Grim Dawn : Für Grim Dawn wurden Modding-Tools und das Update V1.0.0.3 veröffentlicht. Für Grim Dawn wurden Modding-Tools und das Update V1.0.0.3 veröffentlicht.

Der Entwickler Crater Entertainment hat das Update V1.0.0.3 für Grim Dawn veröffentlicht. Das bringt einige technische Verbesserungen und spielerische Optimierungen mit. Das Highlight sind aber zweifelsohne die Modding-Tools, die sich auf der offiziellen Website herunterladen lassen. Dort findet sich auch ein Guide der Entwickler.

»Grim Dawn erhält ein mächtiges Set an Modding-Tools, die gleichen Tools, tatsächlich, die das Team benutzt hat, um das Spiel zu kreieren. Das verleiht den Spielern vielfältige Möglichkeiten ihre eigenen Inhalte wie Items, Klassen oder sogar ganze Welten, zu erschaffen. Fortgeschrittene Spieler können außerdem den Lua Support nutzen, um komplexe Gameplay-Events und völlig neue Arten von Inhalten, die im Grundspiel überhaupt nicht existieren, zu skripten.«

Grim Dawn im Test: Da staunt selbst Diablo

Patch-Notes:

Major New Features

  • Modding Tools are now available. You can find them in your Grim Dawn installation folder. These are the same tools that were used by the dev team in the creation of Grim Dawn. You can use them to create new items, new masteries and even entire new worlds. Their vast potential is now in your hands!

  • Celestial Powers now have their chance to activate scale based on the assigned skill, with longer cooldown abilities having up to a 100% chance to trigger.

Tech

  • Fixed WeaponPool attacks not working with Chance on Enemy Death autocasts.

  • Fixed lag hovering over certain weapons.

  • Added cooldown reduction to displayed cooldown values on skills.

  • Basic weapon attacks are no longer added in between casts for zero cooldown skills after a disruption attack.

  • Fixed Detail Map centering bugs.

  • Added error messages to the Riftgate map.

  • Fixed being able to sell stacks while not at a merchant.

  • Fixed transfer stash tabs being unlocked for hardcore characters when buying them on normal characters.

  • Fixed certain debuff type skills on items not working with Celestial powers.

  • Fixed certain skills being able to trigger multiple Celestial autocasts in multiplayer.

  • Fixed inconsistent achievement synchronization for GOG players not using Galaxy.

Game

  • Fixed an issue with the Servant of Empyrion and Follower of Uroboruuk Achievements not unlocking. This fix is retroactive for characters that meet the requirements.

  • Fixed an issue with the Nemesis Monster Infrequent Shoulders only dropping as one of the two possible versions, at level 80+.

  • The Ocean of Blood achievement now requires 500000 monster kills

Itemization

  • Fixed an issue with several mid-level Shoulder items that had unusually low, or unusually high, Physique Requirements

  • Fixed an issue with some of the Nemesis boss Monster Infrequents having inappropriate Physique Requirements

Class & Skills

  • Celestial Power chance to activate now scales with the assigned skill's cooldown and duration (skills with longer cooldowns have a higher activation rate)

  • Mark of the Wendigo: reverted proc rate back to 15%, this was missed when the cooldown was reverted.

Bild 1 von 95
« zurück | weiter »
Grim Dawn
Obwohl wir immer wieder effektive und vor allem effektreiche Fähigkeiten aus gleich zwei Skilltrees lernen, leiden wir nie unter Hotkey-Überlastung.