Zum Thema GTA 5 ab 52,50 € bei Amazon.de Grand Theft Auto V für 47,99 € bei GamesPlanet.com Das Open-Word-Actionspiel Grand Theft Auto 5 bietet zwar dank der Euphoria-Engine einige Ragdoll-Effekte. Allerdings fallen diese im direkten Vergleich mit dem Vorgänger Grand Theft Auto 4 nicht ganz so komplex und realistisch aus. Eine neue Mod soll hierbei Abhilfe schaffen.

Der Benutzer »MiGGousT« arbeitet derzeit an einer Mod namens »Euphoria Ragdoll Overhaul«, die alle bereits vorhandenen Ragdoll-Effekte in GTA 5 überarbeiten und vor allem verbessern soll. Das wird sich laut Aussage des Modders vor allem bei den Sterbeanimationen der Charaktere bemerkbar machen. So sollen die Figuren nach einem tödlichen Schuss länger taumeln, bevor sie zu Boden gehen und verhalten sich bei Beinverletzungen deutlich realistischer als zuvor. Zudem wirkt der Nahkampf in GTA 5 dank der Mod sehr viel intensiver.

Passend dazu: GTA 5 Redux - Nachfolge-Mod von »Pinnacle of V« sorgt für beeindruckende Grafik

Oberhalb dieser Meldung finden Sie ein Video mit einigen Gameplay-Szenen aus der Mod. Den Download von »Euphoria Ragdoll Overhaul« gibt es bei GTA5-Mods.com. Hier eine Übersicht der Features:

  • Targets will try to balance much longer if they're alive after shot

  • Targets grab and hold where they're hurt and try to balance at the same time (Much like RDR), neck shots look extremely brutal 'cause of this when peds try to stop the bleeding with their hands

  • Shooting someones leg now reproduces correct reaction from them, trying to balance but eventually collapsing if hurt enough

  • Targets can enter a shock-state when shot in chest

  • No more weird force shit when blasting someone up-close (Shotgun to face for example lifted target of the ground to create that "Hollywood" effect)

  • Chance to drop on knees on death and stay there for a while

  • Armed individuals will sometimes enter "last stand" and shoot you when balancing (Even with two handed weapons)

  • Shooting in the gut can cause tension in the body to deal with the immense pain

  • Headshots are usually insta-ragdoll but with a chance of leg twitching, body tension, grabbing the wound

  • Better electrocuted effect, no more insta dropping and twitching but now targets will try to balance the muscle shock

  • Running peds over look more natural as they don't auto-roll over the car

  • Better bracing for impact reaction

  • Melee now looks much better with this new "grab where it hurts"-reaction, stabbing especially

  • Explosion make targets try and cover their heads from the blast, putting their hands above their head

  • And pushing people is now more easier and their balance is better

  • Probably a lot of shit I forgot, watch the video and pics and you see what I mean

Sceenshots der 4K-Mod »The Pinnacle of V«