Dawn of War 3 : Am 8. Mai wurde ein neuer Dawn-of-War-Patch veröffentlicht: Hier die Patch-Notes. Am 8. Mai wurde ein neuer Dawn-of-War-Patch veröffentlicht: Hier die Patch-Notes.

Zum Thema Dawn of War 3 ab 59,99 € bei Amazon.de Warhammer 40,000: Dawn of War III für 49,99 € bei GamesPlanet.com Wie von Relic angedeutet, wurde am 8. Mai ein neuer Patch (und gleich darauf am 9. Mai ein Hotfix) für Dawn of War 3 veröffentlicht. Die größte Änderung ist neben einigen Bugfixes eine Aufgebe-Funktion für Multiplayer-Matches.

Zudem wurde der Profilbildschirm des Spielers überarbeitet und Ronahns Schuss um eine Linie auf der Karte ergänzt, die deutlich zeigt, wohin er zielt. Die Bugfixes konzentrieren sich auf besonders ärgerliche Probleme für Spieler wie plötzliche Abstürze, Missionsblocker oder Missionen, in denen man durch einen Fehler keine Erfahrungspunkte erhielt. Das Update wird automatisch über Steam heruntergeladen und umfasst etwa 650 MB.

Einsteiger-Guide für Dawn of War 3: So spielen Sie die Eldar richtig

Auf Steam erntet der dritte Teil der Warhammer-Saga viel Kritik, kam bei uns im Test aber durchaus positiv weg.

Warhammer 40.000: Dawn of War 3
Der Eldar-Phantomritter bewacht unser Ziel, wir brennen ihm das Orbital-Bombardment und die Gatlings unseres eigenen Riesenmechs auf den Pelz.

Patch Notes:

New

  • You can now surrender in multiplayer matches

Improved

  • Ronahn's Long Shot now shows a line on the minimap when aiming

  • Improved presentation in Player Profile screen

Bug Fixes

  • Fixed assorted rare crashes

  • Fixed issue where a chat command (/leave) could cause a crash

  • Fixed broken link to modding wiki in Steam Workshop page

  • Fixed flow issues with quick-matching versus AI when in a party

  • Fixed potential progression blocker in Mission 17

  • Fixed issue with knockback in water

  • Fixed additional instances of ability usage visible through the fog of war

  • Fixed extra scrap being generated by drop pods after their wrecks were looted

  • Fixed text display issues in Steam Workshop

  • Fixed issue with Gorkanaut Rokkit Fist if you issued a move order immediately after using it

  • Disabled incorrectly active buttons during quick match countdown

  • Fixed issue with melee tie up of ranged units placed in melee stance

  • Jain Zar now has visual FX for her scream passive

  • Fixed issue where Bonesinger could become invisible if its Warp ability was canceled

  • Fixed occasional animation issues with Land Speeder crew

  • Eldritch Storm conduit can no longer capture heavy cover

  • Fixed shared cooldown on Bomb Squig and Rokkit Barrage abilities on Tankbustas

  • Fixed missing decor upgrades on Space Marine Stronghold building when player tiers up

  • Fixed missing visual FX on Jonah Orion's Fury of the Ancients when inside the Stonewall created by Plant the Standard

  • Fixed issue where Elites could get trapped behind the colossus gate in Mission 13

  • Fixed issue where certain doctrines had no effect on units deployed via drop pod

  • Fixed issue where "Hide In-World UI" option applied to some campaign objects, causing progression blockers in Mission 7 and difficulty elsewhere

  • Fixed issue with certain missions reporting 0 XP earned

  • Fixed issue in which Shield Generator shields could be repaired by builder units

  • Fixed issue where Kill Team Ironmaw's respawn time was not properly increasing when killed in multiplayer games

  • Fixed missing tooltips for Elites on post-match screen

  • Removed non-functional play button in Steam Workshop

  • Fixed issue where Macha's mastery skin would permanently leave elements in the world after she was killed

  • Fixed issue where Campaign Map button on rewards screen had to be pressed twice to access that screen

  • Fixed issue where connected Webway Gates would not display FX

  • Fixed assorted camera stutters when skipping NISes

  • Fixed non-functional secondary highlight in Doctrine Selector in Elites screen

  • Fixed issue where Venerable Dreadnought Toss ability was not stunning infantry

Hotfix

  • Fixed a bug where the game would only display resolution options for the secondary monitor in dual-monitor setups with varying screen resolutions