Crusader Kings II + III

Dieses Thema im Forum "Spieleforum" wurde erstellt von Letest, 6. Februar 2012.

  1. Nobody606 Ist ein Niemand

    Nobody606
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    Nein, so funktioniert das nicht in CK. Du könntest eine Armee durch 100 gegnerische Provinzen bewegen wie du lustig bist, allerdings verliert deine Armee dann für jede Bewegung einen festen Prozentsatz an Einheiten und Proviant, welche beide natürlich nicht ersetzt werden können.

    Solche Brennpunkte zu befestigen kann dennoch Sinn machen, weil diese oftmals als Kriegsziele auserwählt werden und für den richtigen Score müssten diese halt eingenommen werden... was sich bei entsprechender Befestigung ziehen und durch Verschleiß sehr viele Soldaten zum Fährmann schicken wird.

    Und wenn die AI ein anderes Kriegsziel nutzt und per Schiff kommt, kann man diese halt wunderbar abfarmen und der KI entstehen dabei auch nur noch zusätzliche Kosten. Wäre also in jedem Fall eine Win-Win Situation.
     
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  2. endlaser

    endlaser
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    Okay danke, dann investiere ich das Geld erstmal lieber in meiner Hauptstadt/Hauptprovinz.

    Der Kampfmalus beim Landen sind leider 30 Tage (jedenfallss bei mir). Das fand ich schon schwierig, den Gegner zu erwischen, weil man per Boot schneller ist.
     
  3. Ixalmaris gesperrter Benutzer

    Ixalmaris
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    Ok, wusste ich nicht mehr auswendig.
     
  4. Nordeiche

    Nordeiche
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    Bin gerade etwas ernüchtert und muss mir die Last von meinem bösen Erobererherzen werfen *kaiser*

    Ich wollte natürlich den Struggle um Iberien spielen. Bin gestartet als Menéndez in Galizien. Nach einer Generation König von Galizien, Leon und Kastilien.
    Was soll ich sagen: hat einfacher geklappt als gedacht. Es war nie so einfach Iberien zu erobern. Alle Muslimreiche sind von alleine zerbröselt wie Kekse und waren einfache Ziele für mich und meine Vasallen. Innerhalb eines Jahrhunderts war alles meins. :user:

    Und genau da bin ich in die Falle getappt, denn ich kann den Konflikt nie mehr lösen. Mir gehört alles! und kann doch nie Kaiser werden. Baue wie doof Burgen aus, aber es reicht nicht.
    Kann auch in der Versöhnungsphase und Konsolidierung nicht gewinnen. Meinem Sohn alle weiteren Titel zu geben und auf unter 50%-Iberien + Bündnis zu gehen geht nicht, da meine Vasallen nicht überwechseln wegen DeJure-Problemen bei Titelvergabe.
    Das heißt eine Lösung in diesem Spiel wird jetzt super kompliziert und kaugummizäh.:hypno:

    An sich ist die Mechanik interessant und ich genieße den Kampf um Iberien, aber die sehr restriktive Politik zur Lösung ist absurd (aus meiner SIcht).

    Was mich am meisten ärgert: Arabien ist einmal keine Supermacht, da es quasi implodiert ist. Meine Dynastie sitzt dementsprechend schon in Kairo und Jerusalem als Herzöge.Mittlerweile auch in Mali. Die Welt liegt mir (außer Spanien) zu Füßen.
    Das Frankenreich ist auf ähnliche Weise implodiert. Aus dem Nicht hatte Westfranken Italien und Lothringen inne, gründet das Kaiserreich Franken, nur damit der nächste Erbe es wieder auflöst. Einzig Byzanz ist eine "Bedrohung".
     
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  5. Nobody606 Ist ein Niemand

    Nobody606
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    Einfach weiterspielen, dann beginnen die Phasen wieder gänzlich von vorne. :yes: :ugly:

    Aber ja, es fehlt definitiv eine friedliche Option für Reiche mit über 50% an Provinzen. Ich bin in genau die gleiche Falle in meiner Jimena-Kampagne gelaufen und habe einfach null Bock jetzt zwei weitere Phasen abzuwarten, um dann die Kriegsphase zu forcieren.


    Und ja, bei der KI sollte man vielleicht die Hürde für die Zerstörung des Primärtitels etwas höher legen, denn die Vasallen sind in der Hinsicht doch recht oft zu erfolgreich. In bisher jeder Runde (4 an der Zahl) implodierten bei mir die muslimischen Reiche. in 2 davon Byzanz und Italien ebenfalls in jedem, was dann bisher jedes Mal zu einem Superpapst führte, der ganz Italien in 900 beherrschte und mit Söldnern 20k Einheiten unterhalten konnte. Da muss definitiv nochmal am Balancing bzw. Verhalten der KI geschraubt werden. :ugly:
     
  6. Nordeiche

    Nordeiche
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    Aber die Phasen gehen doch nicht in voller Rotation, oder? Also die Feindliche Phase wird nicht zwangsläufig nach getriggerd weil vorher die Konsolodierung dran war? Man muss sie triggern? Das ist für mich aber sehr schwer. Meine Vasallen arbeiten aktiv gegen meine Bemühungen.
     
  7. Nobody606 Ist ein Niemand

    Nobody606
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    Doch, wurde kein "Sieger" festgestellt, starten alle Phasen erneut von vorne. Und ja, um den Struggle endgültig zu beenden, muss man irgendeinen der "Siege" erreichen... :ugly:
     
  8. Nordeiche

    Nordeiche
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    Ja. Aber die Phase die man haben möchte muss man erstmal triggern können, oder nicht?

    Egal. Habe innerhalb Dynastie zur Unabhänigigkeit Titel vergeben, so dass ich auf unter 50%-Iberienbesitz gekommen bin. Meinen Sohn konnte ich entsprechend sofort verbündeln, die anderen haben sich gegenseitg geschluckt und nach 5 Jahren war die Konsolidierung erreicht *überraschung*. :achja:

    Sohn erbt alles -> Kaiser :user:
     
  9. Nobody606 Ist ein Niemand

    Nobody606
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    Ja, das stimmt natürlich. An sich finde ich die Idee gut, aber ein bisschen muss daran noch gedreht werden. :ugly:

    Immerhin hat es bei dir geklappt. :yes:
     
  10. Ixalmaris gesperrter Benutzer

    Ixalmaris
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  11. Ixalmaris gesperrter Benutzer

    Ixalmaris
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    Vor der Sommerpause gibts einen Patch
    ###################
    # Expansion Features
    ###################
    • Additional events about Conversos, Sephardic Jews, and other religious themes for owners of Fate of Iberia

    ###################
    # Free Features
    ###################
    • West African pagans now have an alternative path to feudalism, allowing them to obtain it by building successful kingdoms rather than requiring faith reformations
    • New content related to the Canary Islands
      • The Guanche Culture has been added
      • Found the Kingdom of Canarias Decision
      • A new Megalith Tenet
      • A new Pagan Faith: Achamanism
    • New game rule to control the fall of the Umayyads. You can choose between:
      • From game start
      • Only after the death of the initial Caliph
      • Only after 1020
    • Added more Andalusian Arabic names to the database

    ###################
    # Game Balance
    ###################
    • Hostility ending conditions were modified. You can now either own 2 kingdoms or unite the Spanish Thrones. Moreover, uniting the spanish thrones lower the conversion of counties to 75% instead of 100%
    • Added Prestige to the King of Asturia in 867 to avoid starting with -600 prestige
    • Adjusted the weight gain from Feasts
    • Lowered the cooldown between 2 games of chess from 5 to 1 year
    • Readjusted education tier threshold to make the level 4 more likely to happen while still being rare
    • Improved the balancing of the Dissolution faction
    • Blocked the demands from Claimant if the Realm is managing Civil Wars which could lead to a loss of territory
    • Târgoviste is now the de-jure capital of Wallachia
    • Galician now uses Monastic Communities instead of Agrarian
    • The Struggle Clash CB now has a cost after the Struggle ended
    • Adjusted the reward for Secure the Mediterranean
    • Adjusted the chance for the poetry to be lauded / mocked in order to improve with your Diplomacy instead of worsening
    • The Sephardi culture is now Involved in the Struggle
    • Refined the odds and cooldown for the new events


    ###################
    # AI
    ###################
    • They will wage holy wars again
    • Added a blocker for the AI to not give away their relics



    ###################
    # Bugfixes
    ###################

    • Fixed crash when hovering unavailable court amenity upgrades in Tribal Court
    • Restored the missing assets from Northern Lords in the Barbershop
    • Reduced crippling empathy in characters receiving stress when their dying rival/nemesis has ANY ritual best friend anywhere
    • Fixed a bug when University (and all special buildings) doesn't apply county holder character modifiers (county_holder_character_modifier)
    • Reviving Adoptionism now grants you the heresiarch trait
    • Fixed some map names being displaced
    • Adjusted the culture of the two Visigothic characters that snuck back in after Visigothic was removed
    • Regnal numbers will no longer appear after the first *word* in a first name, instead appearing after the entire first name
    • Conquest CB now provides more feedback about it's requirements during the struggle
    • Added de jure kingdom splitting logic for edge case where there are kings which don't hold their capital duchy
    • Fixed Map Mode in struggle interface not being localized
    • There is a proper feedback if you don't have enough money to wage in a board game
    • Rite tenet now actually reduces hostility with same-HoF faiths to Astray, instead of leaving you hopelessly enamored of a Head of Faith who still says you're a heretic
    • Fixed Portugal going to Hispania when created after Compromise
    • Fixed edge cases where empires were created for competing kings, due to order of kingdom creation
    • Improved script logic of Status Quo de jure transfers and title creation
    • Elvira Jimena is definitely unlanded now
    • Removed the remains of debug option in the “By Another Man” event
    • You can now choose to banish El Cid even if he becomes your vassal. Doing so will make you a tyrant and may lead to becoming rivals or worse with El Cid.
    • The Secret to Freedom is now more likely to trigger. Prisoners may earn stress if they are the kind that does not usually reveal secrets.
    • Fixed a bug which caused tall characters to float over MENA and Indian thrones
    • You can now challenge someone to chess, even if they have an active event they need to answer to.
    • The break truce catalyst now works against Count as well
    • Demanding payment works against any involved Ruler (or any other use of a hook)
    • Titles which will be destroyed by the Dissolution Faction are properly displayed
    • We now keep the chosen education traits for custom children rulers
    • An indecent event has been blocked against children
    • All non-muslim iberian culture uses the Mediterranean Court Room now instead of fallbacking on the Indian Court Room
    • Added a cooldown to "invite to activity" to avoid spamming and weird edge cases
    • Removed redundant option in fp2_struggle.2050 if el cid is your vassal
    • Displays the activity cost in the interaction window for "Invite to Activity"
    • Properly displays the icon and related description for the Share Secret interaction
    • Split the Involvement and Phase conditions for the Ending Decision into two to avoid being involved as an implicit condition
    • Only trigger the development gain for city holdings for the Prestigious Development Perk
    • Lubb Musa is now properly described as having a clan government in the bookmark screen
    • Holy order are properly ignored for Struggle Ending Decisions
    • Iberian Foothold is available when owning the land for 15 years or more, not only for 15 years only
    • Fixed issue where betting land causes the county to get permanently set as "in wager"
    • Enforce Truce can properly be enforced post-Struggle
    • Bells of Santiago is now active for Iberian cultures once the Struggle ends
    • The new Dynasty track stays available after ending the struggle for Dynast living in Iberia or with an Iberian Heritage culture.
    • Fixed some clipping issues
    • Fixed a localization error in the tooltip of the hybridization cost
    • Fixed an error in an option’s tooltip for the Meet Peers event “Playing House”
    • Fixe Out of Syncs due to players having different languages
    • The Iberian sword will be held properly and without its stand during duels
    • History’s best friends is now only triggered when seducing / romancing your best friend
    • Children cannot become Thief-Slayers anymore: they are forbidden from dueling
    • Adjusted the margin in the character window to allow hovering over and lock tooltips
    • Fixed connectivity issues between counties
    • The missing name "Ató" (for occitan0066) is now in the list of names
    • Lots of localization fixes in the different languages
     
  12. Nobody606 Ist ein Niemand

    Nobody606
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    Paradox passt die Preise der beiden Flavour Packs für CK3 an und erhöht diese massiv (Steigerung von fast 100%), weil dies eher dem Wert der Inhalte der DLCs entspricht.

    https://forum.paradoxplaza.com/forum/threads/ck3-changes-to-flavor-pack-pricing.1538700/

    Tja, sind das die zukünftigen Preise für so marginale Veränderungen, dann bin ich da erstmal raus. Was säuft man eigentlich nach Lack? Paradox muss davon einen ordentlichen Schluck runtergeorgelt haben.
     
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  13. Alex86 Nick der Schlitzer McGurk

    Alex86
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    Naja, mit CK3 hat man es endgültig geschafft sich für einen breiteren Markt attraktiv zu machen, jetzt nutzt man das und will abkassieren.
    Mal gucken wie das mit Vicky 3 läuft.
     
  14. Morrslieb

    Morrslieb
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    Die Abenteuer der Steam Seite, nichts vor dem man sich fürchten müsste... außer den Preisen.

    Bleibt nur zu hoffen, dass die DLCs nach einiger Zeit mit Rabatten zu >50% zu kriegen sind.

    Die Begründung, dass die Mehrkosten nicht zur Verbesserung sondern nur zum Erhalt der Qualität dienen sollen ist beim Release-Zustand so manchen Paradox-Produktes auch kein Anreiz da zum Vollpreis zuzuschlagen.
     
  15. Ixalmaris gesperrter Benutzer

    Ixalmaris
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    DD zu KI Änderungen
    https://forum.paradoxplaza.com/forum/developer-diary/ck3-dev-diary-104-ai-ai-ai.1539411/

    Ziele die sich PDX gesteckt hat:

    Wirtschaft
    • Unterschiedliche Persönlichkeiten wie sie die Wirtschaft aufbauen
    • Besseres Risikomanagment der KI
    • KI baut mehr Gebäude
    • KIs halten ihr persönliches Gebiet zusammen und verbessern dieses
    Diplomatie
    • KI Reiche haben es einfacher ihre Reich wieder aufzubauen nachdem es zerfallen ist, auch ohne Krieg (diplomatisches vassallisieren)
    • KI ist aggressiver um ihr Reich Stabil zu halten
    • KI erzeugt Tyrannei wenn es nötig ist
    Und die Mongolen sollen stärker werden

    Es wird in Zukunft 4 Persönlichkeiten für die Wirtschaft geben

    Kriegerisch:
    KI bereitet sich für den Krieg vor, da bedeutet Kriegskasse und Truppen. Falls gerade kein Krieg ansteht wird das eigene Gebiet mit Militärgebäuden verbessert.

    Vorsichtig:
    Wird selten aggressive Kriege führen, die Truppen dennoch aufrüsten um sich sicher zu fühlen. Ist die KI mit ihrem Militär zufrieden wird alles was über ist in die Wirtschaft gesteckt.

    Bauer:
    Die Bauer vernachlässigen ihr Militär und Kriegskasse etwas um ihr Reich mit Wirtschaftsgebäuden zu verbessern

    Unberechenbar:
    Diese haben keine vorgeschriebene Richtung und können alle 3 der oben genannten Richtungen einschlagen

    Die KI kennt 3 Phasen für die wirtschaftliche Entwicklung. Hauptstadtentwicklung. Domänenentwicklung und späte Entwicklung. Diese Phasen finden in dieser Reihenfolge statt.

    Die Hauptstadtentwicklung ist das Erste was die KI macht. Egal welchen Archetyp sie hat die KI wird die eigene Hauptstadt aufbauen und dort so viele Gebäude errichten wie möglich.
    Bei der Domänenentwicklung werden auch umliegende Gebiete welche die KI kontrolliert ausgebaut. Hier kommt die Persönlichkeit zu tragen und es kann auch sein das die KI Soldaten verbessert oder weiter die Hauptstadt ausbaut
    Die späte Entwicklung fängt an wenn die umliegenden Gebiete aus Phase 2 ausgebaut sind. Hier kommt dann die Persönlichkeit voll zu tragen.

    Eine Übersicht über die Entwicklung im Spiel mit Patch
    [​IMG]

    Die KI wird versuchen komplette Herzogtümer zu kontrollieren, angefangen beim Herzogtum der Hauptstadt. Dafür wird die KI auch Tyrannei erzeugen wenn es nicht anders geht (die Persönlichkeit der KI und die Beziehung zu den Grafen ist natürlich weiterhin wichtig).
    Dadurch werden KIs stärker als bisher da sie eine bessere Machtbasis kontrollieren und diese auch gezielt ausbauen.

    Die Berechnung ob ein Reiche eine freiwillige [​IMG] akzeptiert wurde auch geändert und die KI überprüft öfter ob eine Vassallisierung möglich ist. Dadurch werden sich Gebiete wo ein Reich zersplittert ist schneller wieder zusammensetzen.

    Es gab auch einen schweren Bug das bei einem Heiligen Krieg die KI nie zur Verteidigung von Glaubensbrüdern geeilt ist. Das wurde jetzt gefixt.

    Die KI wird auch viel mehr darauf achten ihr Reich stabil zu halten, öfters überprüfen ob sie Ratsmissionen ändern muss und auch öfter mit Sway arbeiten oder versuchen Geheimnisse zu finden und dann vassallen zu erpressen, etwas was die KI bisher nicht getan hat.
    Auch andere Dinge wie ihre Kinder von Vassallen erziehen lassen wird die KI nutzen um das Reich stabil zu halten.
    [​IMG]

    Man hat der KI auch beigebracht die Sammelpunkte für die Armee näher an den Konfliktherd zu legen damit die Truppen nicht so lange laufen müssen. Das hilft vor allem den Mongolen die jetzt auch besser darin sind ihre Ziele auszuwählen
    [​IMG]
     
  16. Nobody606 Ist ein Niemand

    Nobody606
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    chueche, batgilla und Lurtz gefällt das.
  17. Alex86 Nick der Schlitzer McGurk

    Alex86
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  18. Lurtz lost

    Lurtz
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    Bestehende DLCs verteuern um eine neue DLC-Kategorie zu pushen, die suggeriert günstig zu sein.

    Den Shareholdern gefällt das :hoch:
     
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  19. Ixalmaris gesperrter Benutzer

    Ixalmaris
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    DD über das 1.7 Basion update
    https://forum.paradoxplaza.com/foru...lopment-diary-105-1-7-bastion-update.1540182/

    Mit dem 1.7 Patch hat jeder Charakter Erinnerungen an Ereignisse und Erlebnisse. Diese Erinnerungen können dann in Events und Entscheidungen miteinfließen.
    Aber nicht alle Erinnerungen bleiben für immer bestehen sondern sie können irgendwann verblassen
    [​IMG]

    Bei Freunden und Rivalen steht jetzt immer dabei warum diese Person zu deinem Freund oder Rivale wurde.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Es gibt 12 neue Kindheitsevents um neue Traitskombinationen zu ermöglichen
    [​IMG]
    Es soll auch generell etwas an den Kindheitsevents geändert worden sein, aber es gibt keine Details dazu

    Und es gibt 2 neue Traits für Herrscher, hauptsächlich für Vasallen
    Loyal und Illoyal
    [​IMG]
    [​IMG]

    Wie genau das alles mit dem geleakten Event Pack Friends&Foes zusammen hängt ist noch unbekannt.
    Bringt der Patch die Mechaniken für Erinnerungen usw. die Events die darauf aufbauen gibt es nur im DLC?
    Das wird wohl erst nächste Woche beantwortet.
     
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  20. Alex86 Nick der Schlitzer McGurk

    Alex86
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    Naja wir Spieler haben PDX halt immer wieder bewiesen, dass auch verstärkte Monetarisierung mögich ist ohne groß Spielerschaft zu verlieren.
    Mehr noch; gerade bei CK3 habe ich das Gefühl durch die Zugänglichkeit und Vereinfachung hat man sich einem größeren Käuferkreis eröffnen können.
     
  21. Nobody606 Ist ein Niemand

    Nobody606
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  22. serialbam

    serialbam
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    Zuletzt bearbeitet: 1. September 2022
  23. Alex86 Nick der Schlitzer McGurk

    Alex86
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    "5er für ein optionales Flavor/Event-Pack sind völlig in Ordnung."

    Dass hier erweiterte Mechaniken für Freunde/Feinde und auch eine Memories-Mechanik angekündigt wird sieht niemand.
    Riecht schon wieder nach semi-musthave und nicht nach optional...
     
  24. Ixalmaris gesperrter Benutzer

    Ixalmaris
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    Die Mechaniken sind im Patch
     
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  25. Alex86 Nick der Schlitzer McGurk

    Alex86
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    Mein Fehler!
     
  26. serialbam

    serialbam
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    Ich dachte die Erinnerungsmechanik sei Teil des 1.7 Patches, genau wie die KI-Änderungen.
    Es erscheint mir eher fragwürdig, ob sich die 5 Euronen für die mehr als 100 Ereignisse lohnen, wenn man bedenkt, dass der VIET-Mod rund 800 hinzufügt. Naja, soll jeder selbst entscheiden.
    Ich würde die Entwickler gerne unterstützen, wenn sie dafür größere DLCs releasen und nicht häppchenweise kleinere.
     
  27. serialbam

    serialbam
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    [​IMG]

    Hätten sie diese Nachricht bei der Ankündigung angehängt, hätten sie sich den größten Tumult womöglich gespart.
    Wie seht ihr das? Seit ihr Zwiegespalten was die DLC - Politik anbelangt, oder würdet ihr Akzeptanz darin finden, wenn sie klar und deutlich mitteilen weshalb sie dies machen?
     
  28. Lurtz lost

    Lurtz
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    We've all got bills to pay, seriously? :ugly:

    Ihr seid eine AG, nicht der nette Garagenentwickler von nebenan. Act accordingly.
     
  29. Ixalmaris gesperrter Benutzer

    Ixalmaris
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    Machen sie doch?
    Ob es funktioniert? Mal sehen da so PDX direkt mit moddern konkurrieren muss.
    Aber vielleicht bleiben uns so diese unwichtigen klick Mechaniken erspart die keinen wirklichen Einfluss auf das Spiel haben dürfen weil ja nicht jeder sie hat.
     
    Zuletzt bearbeitet: 1. September 2022
  30. Nobody606 Ist ein Niemand

    Nobody606
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    Bezweifel ich. Die meisten Forenuser sind der Entwicklung in der letzten Zeit bezüglich CK3 einfach überdrüssig geworden:

    - Regional Pricing rigoros gekillt
    - bisherige DLC wurden von vielen schon als "zu wenig Inhalt fürs Geld" empfunden
    - Preise erhöht
    - entgegen der damaligen Versprechen eine neue DLC-Art gebracht

    Und gerade Events hinter $$$ zu stecken, während das Grundspiel diese extrem vermissen lässt, ist in meinen Augen auch nur ein weiteres Armutszeugnis in dieser Liste. Und dann sind etliche Events in letzter Zeit und besonders in diesem DLC ala Monty Python. Ein paar zum Auflockern sind gern gesehen, aber wenn diese Überhand nehmen, fasse ich mir an den Kopf. Zusätzlich sind die meisten Events dann auch noch super generisch, was die Folgen angeht: Meistens nur irgendwelche marginalen Ereignisse ohne irgendwelche schwierigen Entscheidungen, während sie on top auch noch innerhalb der Spielwelt oftmals keinerlei Sinn ergeben.

    In Anbetracht von HoI IV, EUIV und Stellaris verstehe ich den Weg, den Paradox seit CK3 eingeschlagen hat, aber gut heißen muss ich es deswegen noch lange nicht. Und 100 Events + Musik für 5€ oder VIET mit 800 Events und du kannst den Moddern ebenfalls 5€ zustecken, wenn du möchtest. Und da wir schon bei Mods sind, bin ich mal sehr gespannt, wie Paradox die DLC bei Victoria 3 verpacken wird, denn seit Äonen wird es das erste Spiel von Paradox sein, wo du selbst in einem gemoddeten Spielstand die Achievements freispielen kannst. Letztendlich ist dies ein Grund für einige Hardcore-User nur offiziellen Content zu konsumieren und diese können mitunter sehr laut sein. :ugly:
     
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  31. Ixalmaris gesperrter Benutzer

    Ixalmaris
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  32. serialbam

    serialbam
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    Update + DLC ist raus, und als relativ neuer Spieler mach ich mich jetzt um die verstärkte KI sorgen :schwitz:
     
  33. Ixalmaris gesperrter Benutzer

    Ixalmaris
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    Patchnotes

    ###################

    # Expansion Features

    ###################

    • Over one hundred new events and event chains which expand upon the relationships you have with your family, friends, rivals, best friends, and nemeses. Experience a much more varied pool of random events every year, as well as specific heart-wrenching (or heart-stabbing!) reactive content for when you, as an example, lie dying, or when someone close to you takes part in a foreign battle.
      • New events for finding and living with spouses: spoil your partners and suffer the consequences, deal with multiple rival spouses pushing their children to be first in the line of succession, rein in (or allow) an overly-zealous spouse from burning books to ensure your children remain pure, and seek out a potential partner who must first be defeated in combat before they will allow you to take their hand in marriage!
      • Manage life as a parent: deal with squabbles between children vying for their line in succession, correspond with a married-off offspring, and assuage the doubts and jealousy of the child of a concubine who wishes to be treated equally to their siblings.
      • Navigate the pitfalls of life as a Medieval child: make a friend at a bonfire, fend off would-be fratricide or sororicide from envious siblings, and swear eternal vengeance on bullies after they break your favorite toy.
      • Explore the joys of friendship: share war stories with an old friend and make a new one at the bathhouse. Resist the temptations of a dead friend’s spouse throwing amorous glances your way, forgive your gluttonous best mate for eating you out of house and home, stage an intervention for a companion when they are far too fond of a drink, attempt to matchmake for a lonely confidant, and attempt to ease the suffering of a friend as they pass on from this life.
      • Discover the depths of rivalry with your rivals: get into brawls on the wharf and in the pub, arm-wrestle to prove a point, burn their artifacts in front of them, wait until a bitter nemesis dies and then dig them up and defile their body to get back at them even after death. Sleep with your rivals’ offspring, or even sleep with them! Be careful of the consequences…
      • From small storylets to larger event chains, this content will weave new dramatic narratives about friendships, vengeance, feuds between houses, memories of the past, and much, much more.
    • New mood music focusing on the Middle East, the Western sphere, and some that fit regardless of where you play


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    # Free Features

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    • Added an additional set of 12 new Childhood Personality Events, this will make certain personality trait combinations much more likely to appear, and also makes certain combinations possible that previously weren’t. The trait combinations are balanced in such a way that the choice for you as a guardian should be more interesting:
      • diligent, gregarious, temperate
      • zealous, ambitious, sadistic
      • shy, paranoid, craven
      • lazy, gluttonous, compassionate
      • lustful, chaste
      • just, greedy, callous
      • humble, cynical, content
      • vengeful, deceitful, calm
      • generous, fickle, arrogant
      • forgiving, trusting, patient
      • honest, arbitrary, impatient
      • brave, stubborn, wrathful
    • When a Friend, Best Friend, Rival, Nemesis, Lover, or Soulmate relation is formed, a reason will now be stated. For example: “Kaiser Heinrich and King Philippe shared an excellent feast in Aachen” or “Basileus Andreas swore to avenge the death of Aristarchos, who was slain in battle by Ulf Munk”. These reasons can be viewed for any character in the Relationships tab in the Character Window, presuming the relation is public.
    • Added relationship icons on character portraits so you can see who is your friend/rival/lover at a glance, along with an informative tooltip
    • Characters now have Memories of things happening in their lives (children born, battles won, rivals killed, etc etc.). These memories are used in events and other content. For example, if you are murdered your assassin might cite a grievance that your killer had against you. These memories might fade with time, and are usually lost on death. For certain characters memories are preserved longer or even forever (such as rulers the player has controlled, and high tier rulers).
    • Memories can be viewed by opening the Memory Viewer from the character window, via a button in the same place as the Kill List, Inventory, and Lifestyle.
      • Memories are listed chronologically alongside the date they were added (you can flip direction with a toggle).
      • Private memories will not be visible unless it’s your own character, or you are in Observer mode. (private memories such as gaining a lover or murdering someone).
      • You can view the public memories of any character in the world.
      • Memory lists can be copied to the clipboard via a button and shared outside the game.
      • For convenience you can pin the Memory Viewer to one character, or browse through different characters while keeping the Memory Viewer open.
      • Memories are collected up during game play time, but some characters may start with some already in place.
    • Added the Loyal/Disloyal Traits, which affect how likely a character is to join factions, cheat on their spouse, etc. These traits are integrated as Sins/Virtues, hooked into Cultural Traditions, and can be gained through new events.
    • Reworked Populist Factions in order to improve their functionality, especially in regards to how they interact with player vassals:
      • Vassals directly affected by a Populist Revolt now get a letter from the revolt leader, asking the vassal how they will respond to their demand. The vassal may:
        • Join the war and help their liege
        • Convert to the faction's culture and/or faith and join the war on the side of the rebels
        • Stay out of the war and do nothing (though still risk losing land if the liege loses the war)
      • AI vassals are most likely to join the war on the side of their liege, but can in rare cases pick either of the other two options
      • Made it so that AI lieges will never accept the faction demand if a player vassal is targeted by the faction (this will finally allow player vassals to intervene and help protect their own realm)
      • Greatly increased the military strength of Populist Factions, to compensate for the fact that vassals can join the war:
        • Populist armies now spawn a few basic Men-at-Arms in addition to levies
        • Populist armies spawn Siege Weapons depending on their culture's innovations, allowing them to better scale into the late game
        • Populist factions now generate a few commanders to lead their troops
      • The populist leader will now get some extra gold upon victory, to ensure that they can afford creating titles and Men-at-Arms
      • Reduced the rate at which factions gain discontent for being over the military power threshold. In practice, this will give rulers a longer time to react before factions press their ultimatum (especially when the faction is only slightly stronger than their target)
      • A successful Populist Faction will no longer usurp or create an existing title if they don't control at least 50% of its De Jure (this is to prevent titles from being usurped too easily)
      • Increased the restrictions for a successful Populist Faction to create custom kingdoms and duchies. They will primarily attempt to create a title without a holder or usurp an existing title
      • Rulers participating in a Populist Faction will now become independent if they have too high a rank to be vassalized by the populist leader, instead of remaining a vassal to their old liege
      • The leader of a successful Populist Faction should no longer steal counties from rulers joining the revolt
    • Added 14 new event illustrations
      • Food Cellar
      • Crossroads with Inn
      • Hills
      • Plains
      • Bonfire
      • Kitchen (Western)
      • Jungle
      • Desert/Drylands
      • Docks (Tribal)
      • Castle Corridor Day/Night (Indian)
      • Courtyard (Indian)
      • Courtyard (MENA)
      • Relaxing Room
      • Wetlands
    • 7 new character animations for events
      • Assassination pose with raised knife
      • Eavesdropping
      • Eye Rolling
      • Laughing
      • Drinking from Goblet
      • Holding Lantern
      • Toast Using Tankard

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    # Balance

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    - 'Domestic Affairs' now also increases the rate in which you lose tyranny

    - A lot of interactions that used to consider max military strength will now consider current military strength

    - AI Muslim rulers with Jizya active no longer indiscriminately convert Apostolics if they aren't zealous

    - AI counts will no longer complain that their capital county is under their De Jure when you're revoking their titles

    - AI rulers will now elect to end their offensive wars should the defender end up being inherited by the Mongol Empire

    - AI rulers with Religious Taxation active no longer convert faiths within their own religious group without being somewhat zealous first

    - Added AI weights and a longer cooldown to the Latrine Disaster event

    - Baltic Pagans are now much more unlikely to spontaneously convert to an organized faith

    - Caliphal Subjugation is now based on adherence to Head of Faith, rather than same faith (which means that the Sunni caliph can subjugate Ashari, Maturidi, and Mutazili, for example)

    - Changed yearly.8200 to be based on your gold values rather than the priests

    - Clans can now offer religious exemption when vassalizing

    - You can now ask for religious exemption when swearing fealty to a clan

    - Common rarity artifacts are now more likely to get damaged in sieges than stolen

    - Craven, Content and Trusting AI's are now more likely to say yes to title revocation and vassal retraction

    - Generous characters now lose stress by giving away titles

    - Harold Godwinson will no longer get alliances within the first 5 years of the game, to let the battle for England play out first

    - If you have your temporal Head of Faith vassalized, you can now direct GHW's if they're enabled

    - Isolationist Cultures are now harder to vassalize

    - Norse characters will now tend to convert to their divergent scandinavian cultures if appropriate

    - Offer Vassalization - Added 20 acceptance for having an alliance

    - Offer Vassalization - Added 20 acceptance for offering to a realm encircled by yours, without access to the coast

    - Offer Vassalization - Added a penalty for Feudals trying to vassalize Tribals, and vice versa

    - Offer Vassalization - Added a penalty for being a year or more in debt

    - Offer Vassalization - Added an acceptance modifier based on how well-liked you are by your Powerful Vassals, ranging between -20 to +20

    - Offer Vassalization - Base acceptance changed to -50 from -45

    - Offer Vassalization - Being the Rightful Liege/Unrighful Liege is now +20/-20, changed from +10/-25

    - Offer Vassalization - Increased the claimant modifier to -20

    - Offer Vassalization - Increased the rivalry modifier to -100

    - Offer Vassalization - Lover/Soulmate now gives +10/+20 acceptance

    - Offer Vassalization - The 'I am a King', 'We just fought against each other', and 'I fought an independence war against you' negative reasons have been increased, to offset the new positive reasons (you shouldn't be able to vassalize kings easily!)

    - Offer Vassalization - The 'Wide difference in rank' modifier is now 10, up from 5

    - Offer Vassalization - The Ambitions, Arrogant, Paranoid, Fickle, and Stubborn traits now reduce acceptance by -10/-20

    - Offer Vassalization - The Opinion Modifier now matter twice as much for clans (up to a potential +70 from +35), to make up for the fact that they can't offer better vassal contracts

    - Offer Vassalization - The Trusting and Content traits increase acceptance by 5

    - Reduced the vassalization acceptance bonus from the Diplomatic Court Type

    - Lowered the effect of True Ruler from 25 to 20

    - Significantly lowered the chances of artifacts getting damaged during feasts

    - Slightly loosened the requirements of pagan conversions for the AI so that less scattered pagan realms persist into the very late game

    - Steppe rulers will no longer automatically feudalize when converting to a non-pagan religion, to preserve the steppe tribal for longer

    - Rulers of Successor Khanates (Golden Horde, Chagatai, etc) are now much less likely to be sick, infirm, underage, of an ill-fitting culture, etc, while also now favoring highly skilled characters.

    - Significantly revised how the Successor Khanates spawn, patching many holes where they would fail to form, and ensuring that their borders are more logical and contiguous

    - Successor Khanate heirs will now switch to a majority faith of their new realm if they are Pagan upon succession

    - Successor Khanates now start with 100 dread to help them survive the first few years

    - Successor Khanates now start with High Partition

    - Successor Khanates will now be given a De Jure area depending on what they hold, within reason (the Ilkhanate will not shift all of persia, don't worry)

    - The 'guardian of my relative' opinion modifier now stacks

    - The AI is now slightly more willing to give up land or vassals that belong to their liege's primary title's capital duchy (i.e. Valois for the Kingdom of France)

    - The AI will now tend to not attempt imprisonments of landed vassals when chances are exceedingly low, unless they're lunatics

    - Patched an exploit where you could give the same artifact to multiple people, now only one will get it

    - The Gift Artifact interaction is now instant

    - The Gift Artifact interaction no longer shares opinion modifier with Send Gift, so you can do both to the same character

    - The Greatest of Khans trait and Modifiers now give Horse Archer and Light Cavalry siege speed bonuses

    - The Mongol Empire now starts with High Tribal Authority

    - The Mongol Empire will now always spawn as Tribal

    - The Mongol successor states (Chagatai, golden Horde, ilkhanate, etc.) now get some event troops and a little bit of gold to prevent them from instantly collapsing

    - The Mongols are now much less likely to gallop their horses into the mountains of Tibet

    - The Mongols now do not get Peasant Factions while a Great Khan is ruling them

    - The Mongols now get more dread from devastating provinces

    - The Mongols now have a chance to devastate counties when subjugating rulers in war, even if they do not siege them directly

    - The Royal Armory Duchy Building now also gives an army maintenance % reduction

    - The Seneschal position now provides slightly less control growth

    - The rivalry set by stress_threshold_prison.1031 is now applied when let out of prison for the AI, to avoid having a steady source of rivals to execute for stress loss for the player

    - The stress impact from revoking titles with the Generous trait has been lowered

    - There's now a chance to steal artifacts from barons in sieges, should they have any

    - Tyranny Reducing effects from Artifacts are now less powerful

    - When embracing the English culture, all children and all vassal's children will now also convert to the English culture

    - When vassalizing someone, they'll now gain an opinion modifier that prevents them from joining Independence and Dissolution factions

    - You as the liege no longer lose a piety level for choosing not to imprison the guilty party in secret reveal events

    - You can no longer seize the gold from realm priests through banishment, and any gold that former realm priests hold will be transferred to the new realm priest if possible

    - You now get more opinion when gifting greedy characters artifacts

    - You now only need 1 Holy Site to create or recreate a Head of Faith title

    - AI vassals are now more likely to offer a gift when paying homage

    - Boosted the control gain from requesting Bailiffs from your Liege in a Petition

    - Children that are 10+ years old at game start will now always be assigned a sexuality

    - Non-landed children will now more often get bullies, victims, friends, and crushes

    - k_naples is now a valid title for the Wily as the Fox achievement


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    # AI

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    - AI characters are now much less likely to convert to Adamitism, only truly irrational characters will consider it

    - AI characters will now more often accept imprisonment and revoke title demands made by Genghis Khan

    - AI rulers will now hire and preserve a Seneschal Court Position if they have Counties with low control, regardless of debt level (if at peace)

    - AI's with the Peacemaker perk or the Stalwart Defenders tradition will now end wars earlier

    - Barons will now use more of their gold on building buildings

    - City Barons in Drylands and Deserts now prefer economic buildings over building camel farms

    - Depending on personality, the AI will now much more aggressively pursue control through revocation of Counties in its primary title's capital duchy as long as it has room in its domain, taking on a modicum of tyranny when doing so. This makes the AI better at consolidating a powerbase for their realm.

    - Make attacker Dukes, Kings and Emperors raise their armies in a safe county close to the war goal county that is closest to their capital.

    - Make defending Dukes, Kings and Emperors raise their armies in a safe county close to the war goal county that is closest to their capital.

    - Players are fickle on the best of days and dishonorable on the worst! No longer shall we depend on their assistance when we declare our righteous wars for [GetWarReason]! They may still interfere with our plans, so we will still be weary of enemy player alliances.

    - Removed the restriction on Shy and Callous characters on using the Sway scheme

    - Slightly lowered the AI's preference to buy MaA over buildings

    - The AI is now choosier when using the interaction to select who to seduce/romance; they will tend to want fertile characters close to their own age, unless there are special circumstances (deviants will seduce anyone, lustful/temptation focus characters have a larger age span, temptation focused characters want to seduce vassals/liege/realm priests, only irrational and lustful/incestuous characters may seduce much older family members, and everyone is free to seduce their own spouse/s). Note that this does not affect seductions/romances started via events.

    - The AI is now more inclined to use the Organize Army task when bankrupt if they're rational

    - The AI now attempts vassalizations more frequently

    - The AI now slightly favors building the really good economic buildings (Farm Estates, Orchards, Cereal Fields, Quarries, Logging Camps, Regimental Camps)

    - The AI will be better at using the Support Schemes council task when they are performing murder schemes

    - The AI will no longer accept a negotiated alliance from someone they want to revoke land from in their primary duchy

    - The AI will no longer launch directed great holy wars/Jihads on an area where they would get less than 5 counties

    - The AI will no longer spend time swaying non-councillor barons

    - The AI will now always construct Farm Estates or Orchards before constructing Trade Posts

    - The AI will now join defensive Holy Wars if they're decently Zealous and Bold, with enough gold to support their armies for a time

    - The AI will now more aggressively use the fabricate hook scheme on vassals with modifiable contracts, especially if the vassal's spymaster is poor (and thus the success chance is higher)

    - The AI will now much more aggressively pursue control through revocation of its primary title's de jure capital county and duchy.

    - The AI will now not want to build Duchy Capital or Special buildings before they've filled all regular building slots

    - The AI will now only consider Artifact Wars against close rulers

    - The AI will now recreate destroyed temporal Head of Faith titles (such as the caliphates) much more frequently

    - The AI will now send spare children to be educated by vassals in order to increase their opinion

    - The AI will now spend more of its money on Buildings and MaA, depending on stage of the game and personality. Early on, most AI's will want to develop the buildings in their capital quickly, and later in the game their willingness to spend gold will in large parts depend on which personality archetype of these they fall into: Warmonger, Cautious, Builder, or Unpredictable. The AI boldness value also plays a big part.

    - AI's with an 'Builder' personality will now prefer filling free building slots with Economic buildings

    - The AI will now target their Realm Priest with the Sway scheme much more frequently

    - The AI will now tend to sway unhappy vassals for longer

    - The AI will now try to appoint a righteous caliph (the decision to create your own caliphate as for example Muwhalladi) much more often

    - The AI will now try to educate their children in languages that their future subjects will speak, to prepare them for rulership

    - The AI will now use Commission Artifact, Hunt, and Feast less often when they don't have a lot of spare gold, and even less if they're of an 'Economic Boom' personality archetype

    - The AI will now use Disrupt Schemes when appropriate (paranoid, threatened by siblings, targeted by an exposed scheme, etc)

    - The AI will now use the Befriend, Romance, and Learn Language schemes somewhat more frequently

    - The AI will now use the Develop Capital and Expedite Schemes decisions

    - The AI will now use the Find Secrets council task if they are sufficiently devious/dishonorable

    - The AI will now use the Sway scheme much more frequently

    - The AI will now use the stress reducing decision granted by stress traits more often (except for the ones where they wound themselves or spend a lot of gold, those remain rarer)

    - The AI will now vastly prefer building all tier 1 buildings in its capital county before starting on secondary holdings

    - The AI will now want to build all tier 1 buildings in a province before upgrading them

    - The AI will now want to revoke secondary baronies that it can hold if it's below domain limit

    - The Mongol Empire and its successor khanates are now less likely to simply give in to faction demands without a fight

    - The Mongols will now never give in to Dissolution or Independence wars, they will always fight

    - The Mongols will now prefer invading eastern european lands over the byzantine empire (no guarantees, though!)

    - Zealous AI's will now attempt to get their children educated by their head of faith

    - Zealous AI's will now sometimes send gifts to the defender in a GHW if they're nearing bankruptcy

    - The AI will no longer Bestow Royal Favor on vassals of vassals

    - Fixed combat evaluation incorrectly used on sea zones, leading to many naval invasions being impossible.


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    # Interface

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    - Added a handful of icons to core character interactions

    - Added another decimal point to the display of Development Growth

    - Added missing icon to 'Tamer of Horses' modifier

    - Duchy Buildings will now properly tell the reader why they're disabled

    - Made the old event 'Ecstatic Peasantry' nicer

    - The 'Gift Artifact' interaction now only shows unequipped artifacts, to make it easier to give away excess artifacts

    - The 'Offer Ward' interaction now lists children with existing guardians, so you don't have to manually remove the old guardian before sending them to a new guardian

    - The Coming of Age events now use more interesting/telling animations and backgrounds

    - The GHW CB's now use a more appropriate icon, and are listed at the top of the CB list

    - The Learn Language scheme will no longer say it's invalidated when it's succeeded

    - The Rags to Riches 1066 bookmark is now the default bookmark again

    - The Sway invalidated toasts should now look decent

    - Viewing a Barony title that is not created yet will show terrain type in background

    - Characters in events will now animate even if dead to allow for spooky content

    - Heir icon should now always be visible when relevant

    - Rivals should now always appear in the character screen


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    # Localization

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    - Added text for a missing string in the Pagan Syncretism tenet

    - Fixed French description of Pontic Whispers travel inspiration event

    - Fixed Spanish issue of Grant Vassal interaction

    - Fixed localization of Zoroastrian Witch god pronouns

    - Fixed misleading information in Culture Encyclopedia entry and Divergent Cultures concept

    - Fixed missing explanation tooltip for Grant Titles interaction when recipient was invalid

    - Fixed missing trigger description for Promote Christian Settlers decision

    - Fixed oaf insult being pink sometimes

    - Fixed religion tooltip of Forge Jomsvikings decision

    - Fixed saying goodbye when recruiting prisoners to your court

    - Simple fix to ensure babies are not speaking in an adult's voice. I had to take a guess at the age at which a baby starts speaking coherently. I was advised not to put "15+", even though it's true.

    - Fixed numerous translation issues with Spanish Lady/Lord

    - The translations for Primogeniture and Ultimogeniture are now correct

    - Fixed mongol succession event not getting heir name correctly

    - Fixed Spanish Contract Assistance interface localization

    - Fixed Spanish al/la localization issues in character greetings


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    # Game Content

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    - Reduced likeliness of AI engaging in incest as part of the "Something More" event where one might become romantically interested in a friend.

    - Reworked the 'A Growing Shadow' childhood event

    - Reworked the 'Always On My Mind' childhood event

    - Reworked the 'Concern of a Friend' childhood event

    - Reworked the 'Destruction of the Toy' childhood event

    - Reworked the 'Diligent parent lazy child' childhood event

    - Reworked the 'Get a Bully' childhood event

    - Reworked the 'Get a Crush' childhood event

    - Reworked the 'Get a Friend' childhood event

    - Reworked the 'Get a Victim' childhood event

    - Reworked the 'Harsh Punishment' childhood event

    - Reworked the 'Make your bully stop being such a bully' childhood event

    - Reworked the 'Parent increases stress' childhood event

    - Reworked the 'Parent is your educator' childhood event

    - Reworked the 'Parent reduces stress' childhood event

    - Reworked the 'The Way of the Heart' childhood event

    - Reworked the 'Unconventional Coping' childhood event

    - Reworked the 'Your friendship can turn into a crush' childhood event

    - Reworked the various 'Child gets a pet' childhood events

    - Reworked the various 'Child studies X skill' childhood events

    - You can now get a crush on an actual peasant character in one of the sexuality events that references one

    - Added opt-out options and a chance for gaining Best Friend to the friendship.2001 and friendship.2004 events

    - Condensed the effects of friendship.2007, and added a small chance of getting a best friend

    - Rebalanced friendship.3006 and added stress impacts

    - Tweaked and improved friendship.0003

    - Tweaked and improved friendship.1006 where you get war support from your friend, you now generally get more money, and can extort your friends for even more money if you wish

    - Added a bit more cool stuff to the mystical animal hunt


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    # User Modding

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    - Add current_military_strength trigger.

    - Add powerful_vassal list builder.

    - Added ignore_titularity_for_title_weighting to titles. This means a title can now be specified to utilize the regular title weighing rules on titular titles when the AI selects a primary title.

    - Added more AI gold budget manipulation potential. For each gold budget ('reserved', 'war_chest', 'short_term', 'long_term') there now exist effects: 'remove_*_gold', 'pay_*_gold', 'pay_*_income', 'add_*_gold'. Can now also pump money between budgets with 'move_budget_gold', allowing party-dukes to dip into the war chest for "essentials".

    - Renamed 'ai_war_chest' to 'war_chest_gold' for consistency

    - Renamed 'war_chest_gold', 'war_chest_prestige', 'war_chest_gold' to 'ghw_'+previous name for consistency

    - For each AI budget type there is now a trigger '*_gold', '*_gold_maximum'/'ai_*_gold_maximum'

    - You can now set the 'reserved' budget maximum via 'set_reserved_gold_maximum' in script, allowing for non-Popes and non-Holy Orders to create exclusive special budgets.

    - Added a realm_law_use_tribal_authority scripted trigger, separate from the realm_law_use_crown_authority scripted trigger, so that new authority law types can be added without overwriting vanilla authority laws

    - History character and title effects are now actually executed on the date they're defined at

    - The bypass_requirements console cheat was removed for Laws, because it messed up succession logic. Changed the cheat a bit so it will not cheat you out of your succession.

    - Memory retention on death can be defined by character tier in script defines, but beware of chonky save game file sizes this might cause.


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    # Databases

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    - Added a few traits to Basileios Basileios

    - Chagatai is now known as such, not 'The Chagatai'

    - Genghis Khan now starts with Athletic

    - Removed color2 definitions from landed titles database, as they are not used for anything.

    - The Golden Horde now has the correct historical capital set, Itil

    - The Mongol Successor Khanates will no longer be named after dynasties (so that you will see 'Golden Horde', etc)

    - The Sunni, Shia, and Muwhalladi Caliphates now have a capital county defined so that their AI's know which area to consolidate

    - Satisfied community thirstiness for Bohemond


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    # Bugfixes

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    - Characters will no longer consider members of their own faith Astray

    - AI's will now focus on one Dynasty Legacy track while valid for the Fate of Iberia legacies

    - Adoptionism can no longer appear as a regional heresy without first being revived through nebulous means

    - Event lover.7002 will now set the lover relation if you are already potential lovers

    - Faiths with Syncretic tenets should now never end up with negative faith conversion progress

    - Fixed an issue where you could give imprisoned children as wards

    - Fixed broken loc string in toast when a child learns a parent's language

    - Fixed incorrect localization scope in event tribal.1203

    - Landless rulers (Holy Orders, mainly) should now never be valid for forming hybrid cultures

    - Mozarabics are now considered part of the Western Christian block for the purposes of heresy generation

    - Recreated temporal Head of Faith titles will now correctly get the Temporal Theocratic title law set

    - Spouses of your children should no longer become wanderers

    - The AI will no longer go to war over personal artifact claims lower than Famed

    - The AI will no longer start sway schemes against characters that have 100 opinion of them

    - The Golden Horde, Chagatai, and Ilkhanate will now claim a more historical area when the Successor Khanates spawn

    - The potential friend and lover in fund_inspiration.7003 can no longer be the same person

    - Changed the name of the "is_diplomatically_available" trigger, which was... slightly misleading compared to its contents

    - Corrected typo in board game game concept loc

    - Fixed issue where you would receive war banners after creating a kingdom

    - Fixed positive outcome for Seduction failure in A Walk in Town event

    - Fixed possibility of character duplication in Out with the Old inspiration event

    - No longer possible to build Cities and Temples before they are invented by Petitioning your Liege

    - Properly display the liege title requirement for the "Consolidate the Canaries" decision

    - Properly apply the Priesthood Slaughtered modifiers on the different counties for the Toledan Nights event

    - The Petition event “Personal Matter” should no longer fire in a way that has you accusing yourself of infidelity

    - The Petition event “Sanctuary” now properly checks whether the deposed ally is suitable for it

    - The Court Event “Murder Holes and Priest Holes” is now more rare

    - The Court Event “Getting a Head” will no longer generate brilliant lunatics

    - The yearly event “Roughhousing” will no longer start the “Murders at Court” chain

    - Rectified the weight multipliers for the Petition event “A shadow in the Night”

    - The Petition event “A child of the Court” will no longer be able to pick your own child.
     
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  34. Akuma From Helli Kommentar-Moderator

    Akuma
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    Mein RIG:
    CPU:
    AMD Ryzen 7 5800X3D 3.40GHz
    Grafikkarte:
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    Motherboard:
    Gigabyte B550 AORUS PRO AM4
    RAM:
    32GB G.Skill Aegis DDR4-3200 DIMM CL16
    Laufwerke:
    Viele
    Gehäuse:
    650 Watt be quiet! Straight Power 11 Modular 80+ Gold
    Betriebssystem:
    Windows 10 Pro
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  35. Ixalmaris gesperrter Benutzer

    Ixalmaris
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    1.7.1 Patch
    1.7.1 CHANGELOG

    AI
    • AI can no longer hire and fire court position in the same decision cycle, this should fix the issue where AIs could end up in massive prestige deficits


    Balance
    • Slightly relaxed requirements for Reviving Taltoism to make it not entirely impossible in 1066
    • Crusade Targeting - Fixed so that Crusades check for current military strength when excluding target kingdoms instead of max military strength
    • Crusade Targeting - Completely rebalanced Crusade Kingdom Selection; while Jerusalem will still be the most attractive target (for Christians), there will now be much more variation in targets and a faith will tend to defend what is assigned to be their Heartlands to a much greater degree
    • Crusade Targeting - Distance is now a much greater factor when determining a crusade target
    • Crusade Targeting - Catholic Crusades are now much less likely to select a kingdom in the African interior, and slightly less likely to pick a north African kingdom (if the Holy Land is taken, we want the crusades to focus on going deeper into the middle east rather than to die from attrition in the Sahara)


    Bugfix
    • Crusade Targeting - Fixed so that Crusades cannot target an area below 5 counties in size
    • AI House members in Feuds will now be much more likely to start schemes against their enemies
    • Characters will now be more reluctant to allow Feud enemies to raise their children
    • Characters will now be more likely to join schemes against Feud house members
    • Added explanation of score tooltip when ending a Feud
    • Feuds can now only be started against Houses with at least 5 adult members and with Heads within one title tier of your own
    • Added 25 year cooldown between Feuds
    • Reduced frequency of Feud start events
    • Added explanation of Feud reward modifiers to encyclopedia entry
    • Fixed Feuds starting from murders where the murderer is still a secret
    • Fixed an issue where Unpredictable Economical AI's didn't build enough new holdings
    • Handle dead/alive for memories more consistently
    • Fixed an issue where Cautious Economical AI's weren't cautious enough in the early stages of the game
    • Fixed yearly.9110 missing an equals sign, also adjusted down dynasty prestige
    • Fixed a missing equals sign in the Loyalty trait definition
    • Fixed bp1_yearly.5704 missing an is_adult check
    • Fixed pilgrimage.6007 so it does not fire for blind characters
    • Fixed issue where Feud scale tip tooltips would be repeated
    • Added additional missing checks for the A Man in Our Bed event
    • Fixed missing adult and other checks in the A Man in Our Bed event
    • Fixed Guanche Vaulter Infantry leaping across the world as mercenaries
    • Fixed rivals not being less likely to accept alliance proposals
    • Fixed Vengeance event firing alongside At My Mercy for Norse characters who captured a rival in battle
    • Fixed incorrectly displayed/repeating Coat of Arms during longer sessions


    Localization
    • Fixed MAX_RECURSIVE_DEPTH error in Chinese localization
    • Fixed grammar of Ibn Marwan of Badajoz's bookmark character
     
  36. Ixalmaris gesperrter Benutzer

    Ixalmaris
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    PDX arbeitet weiter an einem großen Projekt (nehme an Erweiterung), dieses Jahr kommt das aber nicht mehr raus und wird wohl auch nicht mal angekündigt.
    Sie wollen aber noch ein kleines, kostenloses Update rausbringen.

    Da es daher kaum DDs geben wird will PDX stattdessen auf anderen Plattformen mit der Community in Kontakt bleiben (Discord, Twitch usw.)
    Eine genaue Liste mit Links gibt im PDX Forum.
    https://forum.paradoxplaza.com/foru...iary-scheduling-community-activities.1543480/
     
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  37. Emet

    Emet
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    am Rhein
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  38. Ixalmaris gesperrter Benutzer

    Ixalmaris
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    Hm, mal sehen.
    Fantasy Mods haben weiterhin ein Problem mit den 3D Modellen. Menschen und menschenähnliche Rassen wie Elfen, Zwerge und auch Orks gehen noch, aber es wird seinen Grund haben warum der Trailer keine Kahjit oder Argonier gezeigt hat.
     
  39. TValok

    TValok
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    475
    Kahjit waren auf Bildern schon zu sehen und die Argonier sind sogar im Stream zu sehen gewesen, Bei 2:09:45
    Elder Kings 2 - Post-ModCon Q&A + Multiplayer Gameplay Stream
     
  40. Ixalmaris gesperrter Benutzer

    Ixalmaris
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    Eine Roadmap, obwohl eher ein Bauplan für die Zukunft.
    https://forum.paradoxplaza.com/foru...-diary-109-floor-plan-for-the-future.1546534/

    Paradox strebt einen Zyklus mit 4 Releases (Groß und Klein) pro Jahr an.
    Für das nächste Jahr gibt es wieder einen Season Pass, diesmal aber mit einer großen Erweiterung gleich am Anfang.

    Die nächste Erweiterung hat einen RP Fokus und soll den Verbindung zwischen Charakter und Karte verbessern, und nein es ist nicht Handel. Was sie einbauen soll komplett neu sein und nicht aus CK2 stammen. Dann will PDX umschwenken und die nächsten Erweiterungen sollen die mechanische Seite des Spiels verbessern.

    Flavour Packs sollen beibehalten werden und auch die "Interessanten" Regionen wie England, Frankreich usw. verbessern. Allerdings spielt PDX mit dem Gedenken diese Packs nicht immer auf Regionen zu beschränken sondern auch andere Themen zu verbessern.

    Es gibt mehrere oft gewünschte Themenbereiche die PDX mit Priorität betrachtet.
    - Handel und Handelsrepubliken
    Wollen sie umsetzen, die Implementierung in CK2 war aber sehr unbefriedigend. Die große Frage ist wie man Handel in das bestehende Spiel integriert da Herrscher zu der Zeit eigentlich nichts mit Handel zu tun hatten.

    - Imperiale Mechaniken
    PDX will Wege finden das sich Kaiserreiche anders spielen als nur große Königreiche und das von einer Erweiterung zu diesem Thema nicht nur Spieler vom Kaiser selbst profitieren sondern das es auch Content für die Untertanen von Kaisern gibt.

    - Religion
    Religion ist zwar schon ziemlich gut in CK3, man kann es aber immer weiter verbessern. Vor allem soll es mehr mit dem täglichen Leben verwoben werden da man Religion im Moment viel zu leicht ignorieren kann was sehr ahistorisch ist.

    - Nomaden
    Will man auch irgendwann einbauen, allerdings in einer umfänglicheren Rolle anstatt das Nomaden nur Krieg können und jeder Anführer ein kleiner Genghis Kahn ist.

    - Late Game
    Die Schwäche aller PDX Spiele. Das Team will auch schauen wie sie das Spiel länger interessant halten können anstatt nur für etwa 200 Jahre.

    Dann gibt es auch noch generelle Bereiche die PDX mit Priorität verbessern will

    - Allianzen
    Im Moment zu Binär. Außerdem kann es sein das man durch Hochzeiten ewig Kriege führen muss die man nicht führen will und es ist auch etwas nervig sich gute Allianzen zu suchen.

    - Clans
    Fühlen sich im Moment zu sehr wie feudale Herrscher an.

    - Krieg
    Krieg soll generell etwas überarbeitet werden (Versorgung), aber auch umgestalltet werden das es einen noch größeren Charakterfokus hat und man nicht immer von Popups und anderen Events unterbrochen wird.

    - Stacking
    Im Moment kann man sehr viele Modifikatoren stacken so das es im Krieg eher darauf ankommt wer mehr Modifikatoren hat anstatt wer welche Truppen wie einsetzt. Das soll neu gebalanced und auch Modifikatoren selbst überdacht werden.

    - KI
    Natürlich immer ein Thema (Kreuzzüge) wo PDX eine Balance zwischen guter, spaßiger KI und nicht zu guter KI finden muss.
     
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