Battlefield 2 : Battlefield 2 - a001c6a1152174395698 Battlefield 2 - a001c6a1152174395698 Entwickler Digital Illusions und Electronic Arts haben den nächsten Patch zu Battlefield 2 veröffentlicht. Das knapp 140 MByte große Update auf Versionsnummer 1.4 (von 1.3) behebt einige Bugs und fügt eine neue Map namens Road to Jallalabad hinzu. Der Full-Patch (von 1.0) bringt es auf rekordverdächtige 540 MByte.

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Das Changelog hat seit der zurück gezogenen Ankündigung vor drei Wochen nicht viel Neues zu bieten, jedoch geht Entwickler DICE jetzt mehr ins Detail. So wurde zum Beispiel das Verhalten beim Abwurf von Fahrzeugen verändert, damit diese nicht mehr als Alternative zur Artillerie verwendet werden können. Auch das Einsperren anderer Fahrzeuge oder Einheiten durch gedroppte Fahrzeuge ist jetzt nicht mehr möglich.
Linux-Server stürzen nicht mehr ab, wenn eine Special Forces Co-Op-Karte geladen wird. Der Serverbrowser wurde anscheinend gründlich überarbeitet, er soll jetzt schneller updaten und die Server-Info im Briefing-Bildschirm ist auch wieder vorhanden. Insgesamt wurden mehr Bugs beseitigt als Änderungen am Gameplay vorgenommen wurden.

Die komplette Changelist im Original:

GAMEPLAY TWEAKS

- The vehicle drop has been modified to help prevent exploits such as blocking enemy vehicles, destroying vehicles and commander assets, or as an alternative to artillery.
- C4 tossing distance has been reduced.
- A prone->crouch delay has been added.


BUG FIXES

- Fixed the Linux server hangs when trying to load a Special Forces Co-Op map.
- Another attempt at fixing the Red/Blue nametag bug.
- Fixed the missing server info on the map briefing screen.
- Fixed the server browser issues with updating info.
- Fixed the filter by maps size option in the server browser.
- Fixed a low reproducibility crash bug related to the vehicle drop.
- Fixed a crash in Co-op after a player is revived without a kit.
- Fixed a server crash on Linux 32 when trying to rotate maps in Coop Mode.
- Fixed the occasionnal red distance marker appearing on the ground.
- Fixed the bug that caused the player's arms to become invisible when switching weapons.
- Co-Op bot console commands now function on local servers.
- Fixed the excessive damage taken by the Muscle Car.
- Adjusted the minimum number of players to start the round on ranked servers. The new values for 16, 32 and 64 players are 6, 6 and 8 respectively.
- Re-enabled unlocks on unranked servers.
- Commander options are no longer available whilst commander is dead.
- Fixed bug where a spawn point is shown as selected when it is not if player has spawned in during the preview round.
- Co-Op (Local Server) - Fixed the issue where no other players may join the server if the server host is kicked and banned.
- Ranked Servers now force unlocks.
- Added support for multiple gamemodes in single maplist for mods