PlanetSide 2 : Planetside 2 hat einen ersten Performance-Patch spendiert bekommen. Weitere sollen folgen. Planetside 2 hat einen ersten Performance-Patch spendiert bekommen. Weitere sollen folgen.

Sony Online Entertainment hat am heutigen Dienstag, den 12. November 2013 einen ersten Performance-Patch als Teil der zuvor angekündigte OMFG-Initiative (»Operation: Make Faster Game«) für PlanetSide 2 veröffentlicht.

Die Performance Update 01 genannte Aktualisierung bringt bereits zahlreiche Optimierungen und Verbesserungen mit sich, und soll sich allgemein positiv auf die Spiel-Performance aufwirken.

Nachfolgend eine Übersicht der Performance-Tweaks, die mit dem Patch vorgenommen werden:

  • Refactored game rendering to better utilize multiple CPU cores. The same has been done for UI rendering.

  • Optimized the CPU cost of some purely aesthetic physics objects

  • Added adaptive complexity levels for physics simulations based on current client performance

  • Disabled redundant physics processing between remotely-simulated vehicles

  • Improved simulations between complex compound shapes, primarily vehicles

  • Sound emitter optimization

  • Numerous optimizations have been done to remote character processing to reduce the cost of per-player processing.

  • We found that players getting in and out of vehicles was causing some performance issues. This has been addressed and is working as expected, now.

  • Audio asset clean-up

  • Added a frame rate smoothing option. (This is on by default and trust us, you probably want this. It will make your frame rate smoother and reduce spikes. Your FPS counter will show as lower overall, but that's not a bad thing.)

  • Adjusted the default graphics settings. (If you push Reset to Default, it will set the graphics settings appropriate for your system.)

Die recht umfangreichen kompletten Patchnotes gibt es auf sony.com.