Wie Bethesda im offiziellen Entwickler-Blog bekannt gibt, bringt der nächste Beta-Patch für das Rollenspiel The Elder Scrolls 5: Skyrimein von zahlreichen Fans gewünschtes Feature mit sich. Bisher war es nur durch Mods möglich, vom Pferd aus zu kämpfen, doch mit Version 1.6 wird diese Möglichkeit nun offiziell ins Spiel integriert.

Der Patch steht bereits als Beta-Version über Steam zum Download bereit. Das heißt aber auch, dass das Update im Moment nur PC-Nutzern zur Verfügung steht. Xbox 360 und PlayStation 3 Spieler müssen sich noch etwas gedulden. Wann die finalen Versionen für die drei Plattformen erscheinen, bleibt vorerst offen. Das Team will sich in Kürze dazu melden.

Wer den PC-Beta-Patch installieren möchte, muss in den Steam-Einstellungen beim Menüpunkt »Account« auf den Button »Beta-Teilnahme« klicken und The Elder Scrolls 5: Skyrim hinzufügen. Anschließend wird Steam neustarten und der Patch sollte geladen werden.

Die englischen Patchnotes im Detail:

  • General stability and memory optimizations

  • General AI pathfinding optimizations and bug fixes

  • Optimizations and crash fixes for data leaks

  • Fixed rare crash with lighting

  • Fixed crashes related to loading and saving games

  • Fixed crash with summoned creatures/NPCs

  • Fixed rare issue where saves would be corrupted

  • Improved logic for when ranged kill cams are played

  • Fixed issue with ranged kill cams while killing a dragon

  • Fixed rare issue with certain ranged kill cams not playing properly

  • Fixed issue with nirnroot lighting not properly cleaning up

  • Fixed issue where bow damage was being calculated incorrectly

  • Fixed rare problem with werewolf kill moves would not finish animating properly

  • In “The Break of Dawn” fixed rare issue where Meridia’s Beacon would disappear from player’s inventory

  • Fixed occasional issue where followers would disappear after player pays off a bounty after committing a crime

  • Fixed issue where certain creatures and NPCs would fail to respawn properly

  • Fixed rare issue with dialogue subtitles not displaying properly

  • Fixed issue with water appearing blurry when loading a saved game after creating a save underwater

  • Fixed issue where map cursor would occasionally disappear after closing a message box with Kinect enabled (Xbox 360)

  • Fixed rare issue with shouts only performing the first level and not other unlocked levels with Kinect enabled (Xbox 360)

  • Fixed issue where the shout buttons would stop working properly if users mashed LB and RB during cooldown with Kinect enabled (Xbox 360)