Divinity: Original Sin - Patch 1.0.251.0 bringt Cloud-Saves

Der Entwickler Larian Studios hat jetzt den Patch 1.0.251.0 für das Rollenspiel Divinity: Original Sin veröffentlicht. Das Update führt unter anderem eine Funktion für Cloud-Spielstände ein.

Der Patch 1.0.252.0 für das Rollenspiel Divinity Original Sin bietet unter anderem Cloud-Saves. Der Patch 1.0.252.0 für das Rollenspiel Divinity Original Sin bietet unter anderem Cloud-Saves.

Mit dem Patch 1.0.251.0 hat das Team von Larian Studios das erste Updates des Jahres 2015 für das Rollenspiel Divinity: Original Sin veröffentlicht. Dieses steht ab sofort via Steam zum Download bereit.

Der Patch bietet unter anderem die bereits im Vorfeld angekündigten Cloud-Saves an. Somit haben die Spieler jetzt die Möglichkeit, ihre Spielstände optional in der Steam-Cloud abzuspeichern. Dabei ist es übrigens möglich, zwischen der PC- und der Mac-Version von Divinity: Original Sin zu synchronisieren. Des Weiteren umfasst der Patch Balancing-Änderungen, diverse Bugfixes sowie die Möglichkeit, via »3DSMax-Exporter« eigene Animationen erstellen und einfügen zu können. Die vollständigen Patch-Notes finden Sie im offiziellen Forum. Hier ein kleiner Ausschnitt:

Ausschnitt aus den Patch-Notes für Divinity: Original Sin v1.0.251.0

Bug Fixes

  • Gameplay Blocked when talking to Leandra while escaping from Death Knights
  • Bairdotr party size issue fixed. You were no longer able to recruit a 4th party member. Loading your savegame should allow you to re-hire a 4th companion immediately.
  • Fixed Homestead room-opening issue if you spoke to Zixzax with a companion first, while other player characters were arriving. If you had this issue pre-patch, you can try loading your save and returning to the Homestead.
  • Fixed Zandalor being interruptible when you first meet him. This could cause story progression issues.
  • Evelyn NPC blocked and remains in clinic before and after going through the lair scene
  • Equipment usable in skill bar
  • "Send to Homestead" appears in context menu if you start new game after loading save
  • Change Tenebrium weapon damage calculation: Tenebrium ability is now a requirement and you get the damage boost from your weapon ability
  • Kickstarter pet black spider should now be the black spider model instead of fleshy spider
  • Ingame time incorrect after loading a save and then starting a new game
  • Due to cloud being enabled, the way the player profiles are shown in the game has changed. All existing profiles are scanned and available, instead of only the profiles linked to your steam account.
  • Fixed issue that could get your character stuck in skill preview mode after spamming skill keys when leaving a dialog

Mac specific changes

  • VideoCardBlackList expanded with all the reported models for Yosemite (Lockup on first screen on old hardware)
  • OpenGL specific fixes for flickering objects
  • OpenGL performance improvements
  • Effects library updated with camera effect
  • Smoother zoom and scroll
  • Books rendering issues with OpenGL
  • Mouse right click in fake full screen was not working

» Den Test von Divinity: Original Sin auf GameStar.de lesen

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