Call of Duty: Black Ops 2 : Erscheint Call of Duty: Black Ops 2 am 6. November 2012? Erscheint Call of Duty: Black Ops 2 am 6. November 2012? Auch wenn der Publisher Activision den kommenden Serien-Ableger von Call of Duty noch nicht offiziell bestätigt hat, häufen sich die Gerüchte darum, dass der Entwickler Treyarch die Serie mit Black Ops 2fortsetzen wird.

Inzwischen wurde im offiziellen Forum von Call of Duty eine lange Liste mit verschiedenen Spieltypen der Multiplayer-Modi von Black Ops 2 und einem Release-Termin veröffentlicht. Diese wurde zwar nach kurzer Zeit schon wieder aus dem Forum gelöscht, dank Google-Cache bleibt dieser jedoch auch weiterhin einsehbar. Einen offiziellen Kommentar von Activision gibt es noch nicht.

Sollten sich die Gerüchte bewahrheiten, erscheint Black Ops 2 am 6. November 2012. Das Ego-Shooter-Sequel soll außerdem einen neuen Modus namens »Escort« bieten, in dem Spieler eine Person in eines von drei Gebieten eskortieren müssen (ähnlich dem Escort-Modus der Beta-Version 7.0 von Counter-Strike).

Call of Duty: Die Serie
Vom 2. Weltkrieg bis in die Zukunft der Kriegsführung: Wir stellen in dieser Bilder-Galerie alle Shooter der erfolgreichen Reihe von Activision vor.

Insgesamt gebe es 15 Prestige-Ränge, die anfangs nach 50 Stufenaufstiegen freigeschaltet werden. Alle zwei Prestige-Ränge müsse man fünf weitere Levelups bewältigen und somit für den letzten Prestige-Rang bis insgesamt Level 90 spielen.

Der Premium-Dienst Call of Duty Elite soll außerdem auch in Black Ops 2 verwendet und durch Neuerungen wie eine spezifische Lobby für Clan-Matches erweitert werden.

Die Liste mit allen vermeintlichen Details:

Game Modes

Escort

  • Will be a new game mode

  • Similar to Search and Destroy however a live player must be escorted to one of three areas (or two depending on the map) without being killed.

  • The match will have rounds, consisting of one life only.

  • Drop Zone and Kill Confirmed will return

  • Team Defender and Infected will not return

Pointstreaks

  • Will follow from Modern Warfare 3’s system

  • Larger emphasis on objectives

  • A bomb plant is worth 2 points

  • A neutral flag is worth 1, however an enemy flag is worth 2

  • A flag assist capture is worth 1, a capture is worth 2

  • The Specialist Pointstreak has be modified

  • 2 kills now gets you 1 perk

  • The 4th kill gets you 2 more perks

  • The 6th kill gets you 3 more perks

  • The 8th Kill gets you 4 more perks

  • You do not get every perk when you reach 8 kills

  • Perks only become “Pro” when you have them Pro

  • RC XD will not return

Heat vision

  • Is a new Pointstreak reward

  • When you get the required points, you can activate this Pointstreak and your player pulls out a scope and attaches it to your weapon.

  • This scopes main advantage is it’s ability to detect enemies through most walls.

  • Note, the scope can only be attached to primaries not including shotguns

Item Packages

  • Requires 5 points

  • Fall along side care packages and air drop traps.

  • Features a list of package items only

  • Including ammo, mini gun, grenade launcher, rocket launcher, and body armor

Prestiges

  • There will be 15 prestiges

  • There will be 50 ranks

  • Every two prestiges there is a 5 rank increase

  • The final prestige has 90 levels

ELITE 2.0

  • ELITE is being fully incorporated into Black Ops 2

  • Combat record has been modified and re-named as ELITE Stats

  • There will be a specific lobby for clan matches (new way of leveling clans)

  • Clan Tournaments can now be implemented

Removed

  • No MOAB or Nuke

  • No last stand

  • No death streaks

  • No flame thrower attachment

Map Design

  • Map design and size will be following Black Ops not Modern Warfare 3

Sniper Rifles

  • Improved sniper rifle usage.

  • No aim assist for any sniper rifle.

  • Less sway

Customization

  • No longer just perk 1 chooses the players appearance

  • Appearance is a combination of all perks and type of Pointstreak being used.

Hardcore

  • Larger emphasis on hardcore than ever before

  • No grenade launchers

  • Only vehicle guided rocket launchers permitted

  • Respawn timings decreased (for most modes)

  • 1 bullet in the foot will no longer kill a person, a head or chest shot is usually required.

  • A person will now bleed out if severely injured.

Perk System 2.0

  • The Perk Pro system has been upgraded

  • There is now 2 options a perk can advance to.

  • Both require different challenges to unlock

  • Once the desired Pro version is unlocked, the player can select that as their “Perk Pro”.

  • Once selected, the only way to choose the other option is by entering prestige mode.

  • For example Perk slot 1 has the perk called Speed

  • Speed – Reduces the time taken to aim down the sight

  • Pro I – Swaps weapons faster

  • Pro II – Throws equipment faster

Combat Training

  • Will be returning with vast improvements.

  • Difficulty is no longer based on how long the bots take to start shooting.

  • Bots now have an advance AI system

  • Similar to the behavior seen in the MW3 Spec Ops survival