Dota 2 : Dota 2 wurde auf die Version 6.79 aktualisiert. Der Patch bringt zahlreiche Balancing-Änderungen mit sich. Dota 2 wurde auf die Version 6.79 aktualisiert. Der Patch bringt zahlreiche Balancing-Änderungen mit sich. Valve hat ein neues Update für seinen MOBA-Titel (»Multiplayer Online Battle Arena«) Dota 2 veröffentlicht. Der Patch mit der Versionsnummer 6.79 ist ab sofort erhältlich und bringt unzählige Verbesserungen und Änderungen mit sich.

Unter anderem erhalten Spieler, die sich in das Spiel zurückkaufen, ab sofort kein Gold mehr durch Creeps und Monster, bis der eigentliche Respawn-Timer abgelaufen ist. Zudem werden 25 Prozent der verbliebenen Respawn-Zeit beim nächsten Ableben addiert.

Darüber hinaus erhalten Fernkämpfer ab sofort genauso viel Denied-Exp wie Nahkämpfer - zuvor bekamen sie etwas weniger. Und zum Start einer Partie stehen allen Spielern nun 625 statt 603 Goldstücke zum Ausgeben zur Verfügung.

Nachfolgend ein Ausschnitt der englischen Patchnotes:

  • Buyback prevents gaining unreliable gold (creeps, neutrals, etc) until your normal respawn time finishes

  • When buying back, 25% of the remaining respawn time will be added to your next death

  • Creeps now meet a bit closer to the tower in your offlane

  • Ranged Heroes now get the same denied experience as melee heroes (instead of less)

  • XP AoE increased from 1200 to 1300

  • Non-Ancient Neutrals now split XP with all heroes in the AoE instead of just the team that killed them

  • Swapped the medium pullable Neutral Camp with the small camp

  • A neutral creeps camp will no longer spawn the same set of neutral creeps twice in a row

  • Small reduction to the pull timing duration of the mid Radiant and mid-top Dire camp

  • Satyr Mindstealer XP bounty reduced from 88 to 62

  • Satyr Tormentor XP bounty reduced from 155 to 119 * Mud Golems XP bounty reduced from 119 to 88

  • Mud Golems armor reduced from 4 to 2

  • Dark Troll Summoner bounty XP reduced from 155 to 119

  • Hellbear Smasher HP reduced from 1100 to 950

  • Hellbear armor reduced from 5 to 3

  • Satyr Trickster's Purge cast point improved from 0.5 to 0.2

  • Dragon Ancient Neutral Camp now have flying movement capability

  • Fixed Neutral Envenomed Weapons debuff dispelling regen items

  • Day/Night length decreased from 6 to 4 minutes

  • The following heroes now have the standard 800 night vision: Drow Ranger, Mirana, Puck, Leshrac, Enchantress, Ancient Apparition, Meepo and Treant Protector

  • Roshan will respawn at a random time between 8 and 11 minutes after death

  • When Aegis expires unused, it heals the hero fully over 5 seconds (regen dispels on damage from players or buildings)

  • Starting gold increased from 603 to 625

  • Random Gold bonus reduced by 50

  • Gold for ending a spree changed from 75->600 (3x->10x) to 125->1000

  • Your gold income is now 1 per 0.6 seconds, up from 1 per 0.8 seconds

  • Tower last hit bonus gold increased from 100-200 to 150-250

  • Melee Barracks HP regen increased from 2.5 to 5

  • Ranged Barracks HP regen decreased from 2.5 to 0

  • Ranged Barracks HP reduced from 1500 to 1200 and armor increased from 5 to 10 (same EHP vs physical damage)

  • Evasion now stacks diminishingly

  • Can no longer orb-attack while attack restricted (such as Ethereal or Frostbite)

  • The following abilities no longer automatically ignore backswing time by default: Rupture, Malefice, Venomous Gale, Stifling Dagger, Flamebreak, Wave of Terror, Shadow Word and Power Cogs

Darüber hinaus gibt es noch zahlreiche Änderungen an den einzelnen Helden. Die kompletten Patchnotes zu Patch 6.79 gibt es im Forum auf dota2.com.

Abaddon
Steht auf Schläge
Rollen: Nahkampf
Abaddon ist ein Allrounder mit der ganz besonderen Fähigkeit, sich an gegnerischem Schaden zu heilen. Damit ist er einer der unangenehmsten Gegner des Spiels.