Dragon's Dogma: Dark Arisen : Ein Patch für Dragon's Dogma: Dark Arisen behebt diverse kleinere Probleme der PC-Version des Rollenspiels. Ein Patch für Dragon's Dogma: Dark Arisen behebt diverse kleinere Probleme der PC-Version des Rollenspiels.

Zum Thema Dragons Dogma Dark Arisen ab 24,99 € bei Amazon.de Dragon's Dogma: Dark Arisen für 22,49 € bei GamesPlanet.com Der Publisher und Entwickler Capcom hat einen Patch für die PC-Version des Rollenspiels Dragon's Dogma: Dark Arisen veröffentlicht. Das Update ist lediglich rund zehn Megabyte großen und bringt damit auch nicht allzu viele Neuerungen mit sich - behebt allerdings einige lästige Probleme. Zudem wird neuerdings eine Auflösung von 1366×768 Pixeln unterstützt.

Unter anderem wird ein Problem mit den Hotkeys für die Laterne behoben. Die funktionierten nämlich bei einer halbvollen oder leeren Version der Lichtquelle nicht mehr, da das Spiel dann eine alternative Version des Gegenstands im Inventar hinterlegte, die nicht mehr mit dem zuvor definierten Hotkey verbunden war.

Hinzu kommen eine konfigurierbare .ini-Datei sowie ein verbesserter Support für DirectInput-Gamepads, die sich nun ebenfalls frei konfigurieren lassen. Außerdem gab es Anpassungen am von vielen Spielern als zu leise kritisierten Sound.

Nachfolgend die kompletten Patchnotes:

  • Added 1366×768 resolution support

  • Game should no longer have intermittent controller device detection issues when multiple devices are plugged in. This should address some of the stutter and input issues reported by users including spell/charge attacks not releasing, character ceasing to run etc.

  • Lantern binding issue - When full lantern becomes half-full, it will still be bound to the hotkey. (previously »half full« and »empty« were treated as separate inventory items)

  • Cursed King's Belt - equipping this item on a male character will no longer crash the game

  • Adjusted audio levels - addressed the 'audio too low' issue some users encountered

  • VSync set to OFF by default

  • DirectInput controller adjustments:
    - Deadzone for each pad is now stored and configurable via config.ini
    - DualShock 4 on PC will now have the same deadzone sensitivity as on PS4
    - Other DirectInput gamepads will also have a much tighter deadzone as well (the same accuracy/sensitivity as on X360 gamepad)

  • Game logo in Photo Mode - removed artifact on the right edge of the logo watermark.

  • Refresh rate settings - the game will now properly detect the refresh rate set in config.ini

  • Key bindings - mapped »0« as the 'center camera' button.

  • End game credits crashing the game for some users - while this issue could not be reproduced, some changes have been made which should help reduce or eliminate the issue.

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Dragon's Dogma: Dark Arisen
Screenshots der PC-Version