Endless Space 2 - Patch 0.1.3 erfüllt einen der wichtigsten Spieler-Wünsche

Endlich endlos spielen: Der erste Patch für die Early-Access-Version von Endless Space 2 hebt das bisherige Rundenlimit im Spiel auf. Spieler hatten das bereits seit Tagen gefordert.

Endless Space 2 hat einen ersten Early-Access-Patch erhalten. Und der bringt eine wichtige Änderung mit sich. Endless Space 2 hat einen ersten Early-Access-Patch erhalten. Und der bringt eine wichtige Änderung mit sich.

Amplitude Studios hat einen ersten Patch für die Early-Access-Version von Endless Space 2 veröffentlicht. Und das Update widmet sich einem Wunsch, der den Spielern bereits seit der Veröffentlicht der Vorab-Fassung am Herzen liegt: Dem Rundenlimit.

Bisher waren Spielpartien in Endless Space 2 nämlich auf 100 Runden beschränkt - danach konnte nicht mehr weitergespielt werden. Die Aktualisierung ändert das und entfernt das bisherige Rundenlimit.

Damit wird das 4X-Weltraum-Runden-Strategiespiel endlich seinem Namen gerecht und lässt sich quasi endlos spielen.

Fehlerbehebungen und Patchnotes

Darüber hinaus gibt es eine große Anzahl an Fehlerbehebungen und Balancing-Anpassungen. So gibt es etwa Änderungen an den Heilungs-Kosten für Helden und ausgemerzte Ladefehler.

Nachfolgend die kompletten Patchnotes:

  • Removed the turn limit
  • Fixed an error when an empire is eliminated and it had planet-related improvements queued
  • Added the revision number in the battle ship card in battle screen & fixed an inconsistency in data between tooltips of ships in the BattleShipItems in the fleet list, and the little triangles EncounterShipItem in the flotilla card 3D
  • Fixed fleet being considered as busy when loading a game where a ground battle was finished
  • Fixed Religious law allowing to cross closed borders
  • Fixed GuiElement having temp text instead of localization keys
  • Fixed special nodes notifications being displayed when loading the game
  • Fixed loading issues with some Vodyani games
  • Fixed conversion by influence feedback
  • Fixed fleets in movement between two nodes getting stuck when their destination becomes invalid
  • Fixed religious law allowing to attack enemy systems even when in enemy influence zone
  • Fixed laws getting cancelled one by one after elections if more than one needed to be cancelled
  • Fixed force law (base party law) not activated when changing political alignment
  • Fixed anarchy duration not corresponding to what is displayed
  • Fixed the attack action not breaking the guard for the attacking fleet.
  • Fixed cycling through idle fleets including those that are doing something
  • Fixed issue with a technology for the Vodyani
  • Fixed feedback issue with multiple economic modules on arkships of the same type
  • Fixed Hero healing cost
  • Fixed anarchy duration not being affected by game speed
  • Fixed feedback issue on ships speed bonus in ship design
  • Fixed the user not being informed that anarchy duration is modified by the empire's approval rating
  • Fixed misleading Close Borders and Open Borders notifications
  • Fixed bonuses generated by a government still being present while in anarchy transition
  • Fixed error happening when the player has 0 total population and recruits heroes
  • Fixed notifications being displayed during a space battle cinematic
  • Fixed being able to vote laws while in anarchy
  • Fixed skippable error being generated when hovering the cursor across ship icons after retreating from battles
  • Fixed conversion by influence not working on minor empires
  • Fixed missing parenthesis that created issues in Endless speed
  • Fixed error being generated when clicking Quit Game
  • Fixed missing descriptors and lowered heal cost
  • Fixed launching a ground battle between two turns generate an error
  • Fixed ground battle crash when the invaded system disappeared before the end of the ground battle.
  • Healing a hero now repairs their ship
  • Fixed »hero not assigned« notification happening even when the hero is assigned
  • Added -novideo command line to skip all videos to isolate possible crash sources
  • Added --disable-ai command line argument that disable completely the AI (no dll loaded) to isolate possible crash sources
  • Fixed users remaining stuck when choosing to invade an enemy's system

Endless Space 2 befindet sich seit dem 6. Oktober 2016 in der Early-Access-Phase. Der finale Release ist noch für das laufende Jahr geplant - einen konkreten Termin gibt es aber noch nicht.

Die Vorschau: So gut spielte sich Endless Space 2 schon vor Release

Endless Space 2 - Render-Trailer zum Early-Access-Release Video starten 2:01 Endless Space 2 - Render-Trailer zum Early-Access-Release

Endless Space 2 - Screenshots ansehen

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