Nvidia Geforce-Treiber 355.60 WHQL - Unterstützt Ashes of the Singularity und Gameworks VR

Nvidia einen neuen Grafikkarten-Treiber für seine Geforce-Serie veröffentlicht, der für die Preview von Ashes of the Singularity optimiert ist.

Der neue Treiber von Nvidia unterstptzt Ashes of the Singularity. Der neue Treiber von Nvidia unterstptzt Ashes of the Singularity.

Der neue Nvidia Geforce-Treiber 355.60 WHQL ist laut der Beschreibung für die Preview des kommenden Strategie-Spiels Ashes of the Singularity von Oxide Games und Stardock optimiert und soll das bestmögliche Spielerlebnis bieten. Außerdem unterstützt der neue Treiber erstmals die Beta-Version von Gameworks VR und damit auch VR-Software und Headsets, die Gameworks VR verwenden.

Nvidia veröffentlicht mit dem Treiber auch neue SLI-Profile für Devil May Cry 4: Special Edition und Next Car Game: Wreckfest. Wie üblich unterstützt der Geforce-Treiber 355.60 WHQL alle Grafikkarten von Nvidia seit der Geforce-GTX-400-Serie bis hin zur Geforce GTX 980 Ti. Der Download des Treibers für Windows 7 bis Windows 10 ist direkt bei Nvidia möglich.

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Die Release-Notes zu Gameworks VR:

  • "NVIDIA Multi-Res Shading (MRS)- An innovative new rendering technique for VR. With NVIDIA MRS, each part of an image is rendered at a resolution that better matches the pixel density of the final displayed VR image. This technology uses the multi-projection architecture of the GeForce GTX 980 Ti GPU to render multiple viewports in a single pass. The result: substantial performance improvements for VR games.
  • VR SLI- Provides increased performance for VR apps. Multiple GPUs can be assigned a specific eye to dramatically accelerate stereo rendering. With the GPU affinity application programming interface, VR SLI allows scaling for PCs with two or more GPUs.
  • Context Priority- Enables control over GPU scheduling to support advanced VR features such as asynchronous time warp. This cuts latency and quickly adjusts images as gamers move their heads, without the need to re-render a new frame.
  • Direct Mode- Delivers plug-and-play compatibility for VR headsets. With Direct Mode, the NVIDIA graphics driver recognizes the headset as a VR display rather than a standard desktop monitor, providing a more seamless user experience.
  • Front Buffer Rendering- Lets the GPU to render directly to the front buffer to reduce latency.
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