DayZ - Patchnotes zu Patch 0.49 veröffentlicht

Bohemia Interactive hat mittlerweile Patch 0.49 für die Standalone-Version von DayZ veröffentlicht. Welche Änderungen und Fehlerbehebungen das Update mit sich bringt, zeigen die offiziellen Patchnotes.

von Tobias Ritter,
18.09.2014 12:30 Uhr

Die Standalone-Version von DayZ erhält in Kürze ein neues Update auf die Versionsnummer 0.49. Die Patchnotizen wurden bereits veröffentlicht.Die Standalone-Version von DayZ erhält in Kürze ein neues Update auf die Versionsnummer 0.49. Die Patchnotizen wurden bereits veröffentlicht.

Die Veröffentlichung von Patch 0.49 für die Standalone-Version von DayZ ließ in der Vergangenheit etwas auf sich warten, wurde mittlerweile dann aber doch noch über die Bühne gebracht. Außerdem liegen nun die offiziellen Patchnotes für das Stable-Update vor.

Mit sich bringt der neueste Patch, der bereits seit einiger Zeit für den experimentellen Entwicklungszweig erhältlich ist, unter anderem neue Events in der Spielwelt, darunter Helikopter-Absturzstellen und Vehikel-Spawns. Außerdem gibt es divese neue Gegenstände und Waffen, neue Zombie-Variationen und neue Animationen. Zudem wurden diverse Fehlerbehebungen vorgenommen.

Nachfolgend die offiziellen Original-Patchnotes:

New items:

  • Hunting Knife
  • Balaclava (different versions)
  • Firefighter jacket (different versions)
  • Cattle Prod
  • Stun Baton
  • Telescopic Baton
  • MASKA helm
  • Medical Thermometer
  • RDG-5 Explosive Grenade
  • Soviet Officer Hat
  • Various spawn table changes

New mechanics:

  • New melee hit detection
  • Player temperature
  • Resuscitation
  • Fibrillation
  • New events (helicopter crashes, vehicle spawns etc.)
  • New door implementation
  • Players can now run up and down the stairs
  • Zombie variations
  • First iteration of central economy
  • Animal navmesh

New animations:

  • Digging Animations
  • New restrained crouch pose
  • New restrained crouch walk
  • CPR animations
  • New zombie walks, runs, sprints and idle variations
  • Ragdoll changes

Fixed:

  • Duplication techniques removed
  • Shotgun pellets in multiplayer are now working
  • Player can no longer take an item in hand while handcuffed
  • Various gesture related fixes and polishing
  • Raised move with bow in Standing stance and rotations with bow
  • Minor polishing for different reloads
  • Unintended fishing cancellation by player movement should be reduced
  • Wearing raincoat and gorkas now prevents you from soaking from rain
  • Clothes drying revisioned
  • Berry picking, tree and kindling gathering and worms digging can now be cancelled
  • Player gets wet even when only partially submerged in water
  • Ruined axe warning message
  • Balaclava mask can get wet
  • Weather client synchronization
  • 7.62x39 cartridges have weight
  • Rags and sticks are spent when they are in hand before crafting starts
  • Allowed swing detection for most melee weapons
  • Added sound, music, radio and speech fade in dead state
  • Battery licking animation for check battery action
  • Various desync issues
  • Various server performance issues
  • Player can no longer change weapon when in water
  • Player collisions adjusted to reduce clipping through walls in various situations
  • Fixed an issue where certain gestures would not get called from raised stance
  • Fixed footstep sounds in various moves
  • Fixed an issue where the player could fall to the ground after performing "Drink All" action
  • Fixed an issue where on occasion, one player restraining another would not result in succesful restrained animation on the player being restrained
  • Fixed an issue where the player entering water would not get disarmed automatically under certain circumstances

Issues:

  • Persistence (Events do not get loaded properly after server restart)
  • Persistence (Server state can become corrupted due to grenades stored in containers)
  • Melee (When using rapid left click there is a high chance that melee weapon will get switched)
  • Broken shadows in some cases
  • Zombies are unable to get into some of the buildings.
  • Events (bad positioning on spawn, items might spawn below ground, can be seen on inventory screen)

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