Dawn of War 3 : Wir zeigen alle Armee-Doktrinen von Dawn of War 3 im Überblick. Wir zeigen alle Armee-Doktrinen von Dawn of War 3 im Überblick.

Zum Thema Dawn of War 3 ab 59,99 € bei Amazon.de Warhammer 40,000: Dawn of War III für 49,99 € bei GamesPlanet.com In Dawn of War 3 können wir vor jeder Partie drei Armee-Doktrinen auswählen: Globale Boni, die auf verschiedene Weise bestimmte Einheiten verstärken und uns damit erlauben, unsere Strategie weiter anzupassen. Entwickler Relic Entertainment hat nun alle Doktrinen vorgestellt, die es zum Launch für die Space Marines, Orks und Eldar geben wird.

Neben den drei Armee-Doktrinen werden wir außerdem eine Elite-Doktrin für jede unserer drei Elite-Einheiten auswählen. Dabei hat jede der Supereinheiten ihre eigene Auswahl aus zwei möglichen Boni: Eine Präsenz-Doktrin, die nur wirkt, solange sie auch auf dem Schlachtfeld, und deine Befehlsdoktrin, die dauerhaft aktiv ist. Diese Befehlsdoktrinen können wir später auch alternativ als Armee-Doktrin ganz unabhängig von der Elite-Einheit auswählen.

Alle bislang bekannten Elite-Einheiten der Space Marines, der Orks und der Eldar mitsamt ihren Doktrinen zeigen wir unserer Serie aus Übersichtsartikeln. Weil die offiziellen deutschen Titel der Doktrinen noch nicht bekannt sind, stellen wir sie an dieser Stelle im englischen Original vor. Wer die Doktrinen bald selbst in Aktion erleben möchte, kann sich ab sofort für die Open Beta von Dawn of War 3 anmelden.

Das Genre-Waaaghnis: Dawn of War 3 im Vorabtest (Plus)

Armee-Doktrinen der Space Marines in Dawn of War 3

Die Space Marines sind die Elite des Imperators: Zahlenmäßig meist unterlegen, aber mit ihren enorm starken Truppen können sie schnell und hart an der richtigen Stelle zuschlagen und per Abwurfkapsel Verstärkung aufs Feld schicken, um den Feind zu brechen. Die Elite-Einheiten der Space Marines und die regulären Einheiten der Space Marines stellen wir in separaten Überblicks-Artikeln vor.

  • Invigorating Slam: Activating Slam invigorates the Dreadnought. Grants a temporary Shield that increases Speed while active. The bonus is only applied while Invigorating Slam has a Charge.

  • Ablative Armor: Predators gain a Shield that regenerates.

  • Tip of the Spear: Your Listening Posts can be used to Reinforce yours and allied squads as well as Heal Elite units.

  • Cover Fire: If Scout Snipers are in Stealth or Heavy Cover their ranged attacks Slow.

  • Rapid Drop Pods: Orbital Relays become available sooner after deploying units from Drop Pods and Thunderhawks.

  • Scout Strike: Stealthed Scouts apply a Debuff to their target. Deals bonus Damage and Reveals the target for a duration.

  • Improved Scope: Devastator Marines have increased weapon range while in Stealth or Heavy Cover.

  • Ablative Armor Landspeeder: Land Speeders gain a Shield that regenerates.

  • Slow Death: The Tactical Marines Flamer ability Slows Infantry and Immobilizes Vehicles.

  • Tireless: Tactical Marines increase Speed when not in combat.

  • Hidden: Snipers that remain stationary in Stealth Cover for a duration gain Stealth that persists even if they leave. Stealth is removed if they attack or get Detected.

  • Overwatch: Scout Snipers set watch on a Circle around a target position. When an enemy steps into the Circle area, Scout Snipers fire with increased Attack Speed at the target and get a bonus shot for each Charge they've accumulated. Scout Snipers build up to 10 Charges over time while Overwatch is channeling.

  • Pin: Devastators use their heavy bolters to Immobilize the target. The ability is cancelled if the target is Disabled, Jumps, Teleports or is behind a Shot Absorber.

  • Lone Wolf: Land Speeders fight harder when they are behind enemy lines. Increases Damage and reduces Damage Taken when not near allies in a Circle.

  • Improved Listening Post: Listening Posts you build have increased Health and do bonus Damage.

  • Improved Deathstorm: Deathstorm Drop Pods remain deployed for a longer period of time.

  • Emperor's Influence: Reduces the ability Cooldown of Plant the Standard.

  • Thunderhawk Re-Deployment: The Whirlwind calls in a Thunderhawk that re-deploys them to the target position after a delay.

  • Destructor Devastation: When a Predator Destructor deals Damage it gains a temporary increase in weapon range and Attack Speed. Can stack multiple times.

  • Blessing of the Omnissiah: Production Structures and Listening Posts Heal you and your allies Vehicles in a Circle. Vehicles need to be out of combat for a while before they can Heal this way.