Die finale Version des Weltraum-Survivalspiels Into the Stars wird im ersten Quartal 2016 erscheinen. Das haben der Entwickler Fugitive Games und der Publisher Iceberg Interactive jetzt in einer offiziellen Pressemeldung bekannt gegeben.
Ein konkreter Release-Termin steht bisher zwar noch nicht fest, doch die Veröffentlichung wird definitiv innerhalb der ersten drei Monate des neuen Jahres erfolgen.
Zudem hat das Team vor kurzem ein umfangreiches Update für die Early-Access-Version von Into the Stars veröffentlicht. Damit sind unter anderem einige größere Veränderungen bei den Shuttle-Missionen sowie eine Überarbeitung des Kampfsystems verbunden. Die vollständigen Patch-Notes finden Sie unterhalb dieser Meldung.
Des Weiteren findet im Online-Shop von Steam noch bis zum 21. Dezember 2015 um 19:00 Uhr mitteleuropäischer Zeit eine Aktion statt, in deren Rahmen Into the Stars nur 14,99 anstatt 19,99 Euro kostet.
Patch-Notes für Into the Stars v0.5
Shuttle Mission Overhaul
- Updated structure to allow multiple choices with unique outcomes
- Added support for 3 Shuttle Missions per planet
- Added "Crew Skill Increase" outcome
- Added "Crew Health Increase" outcome
- Added Positive/Negative Civilian outcomes
Combat Overhaul
- Added ability to Evade enemy shots
- Added Skorn Misses
- Added Super Attacks for all Skorn ships
- Added Animation States for all Skorn ships
- Improved the Accuracy of your Crew, reducing frustrating Misses
- Added ability to Modify Skorn Frequency by hitting Weapon module
- Updated charge time VFX for enemy weapons
New Captain Backgrounds
- Scavenger (+50 Carry Capacity for Resource Rewards)
- Civil Engineer (Improved construction times for Civilian Buildings)
Tuning
- Increased time allowance for Skorn Patrols
- Enemy functionality balanced to improve pacing across combat encounters
- Increased % for numerous and more challenging enemies in Pursuit Mode
- Added bonuses to Public Well Being on City Level increase
- Eliminated Tile Threat clearing in Pursuit Mode (Now only in Normal)
- Decreased Costs of most Civilian Buildings
- Increased population Growth Rate from Buildings
- Decreased Dismantle and Upgrade Costs
- Reduced impact of some Ship Incidents on Public Well Being
- Slightly reduced healing rate in Sick Bay
- Ship/Camera shake when taking damage
- Reduced frequency of event spawning on ship
- Military Officer Background now buffs Engineering instead of Toughness
- Added a new Patrol location for Normal & Pursuit
- Added Description to Civilian Morale
Audio
- Added SX to support Super Attacks
- Added SX and VO to support Evade
- Added VO to support Skorn Misses
- Added Ambient for Skorn movement
- Updated Music for Shuttle Missions
- Slightly raised general Music levels
Bug Fixes
- Patrol countdowns now properly shift between Threat Levels
- Countdown SX no longer bleed into combat
- Addressed crashes at different points in game by added streaming buffers
11:49
Was ist... Into the Stars? - Wir sind Picard
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