Far Cry 3 - PC-Patch 1.05 inklusive neuem Schwierigkeitsgrad verfügbar

Ubisoft hat das Update 1.5 für den Ego-Shooter Far Cry 3 veröffentlicht. Der Patch liefert neben Bugfixes auch neue Funktionen, darunter einen neuen Schwierigkeitsgrad und die Möglichkeit Feindbasen zurückzusetzen.

von Christian Fritz Schneider,
05.03.2013 10:14 Uhr

Ein neuer Schwierigkeitsgrad sorgt mit Patch 1.05 für Far Cry 3 für neue Herausforderungen.Ein neuer Schwierigkeitsgrad sorgt mit Patch 1.05 für Far Cry 3 für neue Herausforderungen.

Der angekündigte Patch 1.05 für Far Cry 3 ist verfügbar und kann über Uplay heruntergeladen werden. Das Update liefert eine Reihe von Fehlerbehebungen im Single- und Multiplayer. Ähnlich wie beim Vorgänger Far Cry 2 bringt der Patch aber auch einen neuen, höheren Schwierigkeitsgrad.

Außerdem kann man jetzt nach dem Durchspielen der Solo-Kampagne alle eroberten Außenposten zurücksetzen und erneut von Gegnern befreien.

Wann und ob der Patch auch für die PS3- und Xbox-360-Version von Far Cry 3 kommt, hat Ubisoft noch nicht verraten. In der Regel erscheinen Konsolen-Patches etwas später als die Updates für die PC-Version, da sie bei Sony und Microsoft durch die Freigabe müssen.

Hier die Liste der Änderungen von Patch 1.05 für Far Cry 3.

Patch-Notes für Far Cry 3 v1.05

Multiplayer fixes for the patch

New features:

- Added ability for Map creators to start Beta Tests, which other players can join through a new playlist

- When hosting a Beta test, map creators can use the new spectate feature to monitor gameplay

- Added new feedback tags and improvements to the user made map rating menu

- Added option to show other maps by the same author in Map Archive

- Added option to suicide in PvP matches

- Added Team Chat option to in-game text chat

General:

- Fixed several crashes

- Improvements to host migration

- Improvements to prevent players from picking up weapons instead of reviving team mates

- Players will no longer be kicked for being idle in custom matches

- Improvements to team balancing when parties are involved

- Improvements to matchmaking for parties

- Fixed issue where team mates would show as normal players on the mini-map when not clinging on to life

- Fixed issue where game settings option would not be visible for new hosts in custom match

- Fixed issues where players was not able to join parties

- Fixed issues where players could get stuck when using Booster Shots in Co-op

- Fixed issue where fire was not shown correctly in Firestorm

- Fixed issue where Kill Cam was not shown in certain circumstances

- Improvements to Skip Map functionality when playing on user made maps

- Skipped maps will no longer show up in map rotation when playing on Bronze, Silver or Gold playlists

Single Player fixes for the patch

New features:

- Outpost Reset: After conquering all outposts and completing/acquiring the end game achievement/state, the player can reset the outposts in the gameplay options menu

- New difficulty level: a fourth difficulty option called "Master" with adjustment to player health values and AI behavior to make it more difficult than the current difficulty levels

Fixes:

- Fixed an issue with the weapons not working properly if a challenge was finished exactly during the weapons switching

- Fixed the NPC's ignoring the player in some cases after dying and restarting a social challenge

- Fixed a hole in the map behind a waterfall that would cause the users to go under the map

- Fixed an issue with one of the captains from a Wanted dead quest that did not spawn sometimes

- Fixed the mission objective not updating sometimes when Buck model was seen floating

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