Skyshine's Bedlam - Großes kostenloses »Redux«-Update und Rabatt-Aktion auf Steam

Das Strategiespiel Skyshine's Bedlam wurde komplett überarbeitet und erhält ein kostenloses Update, das die Kampfmechanik komplett überarbeitet, einen neuen Arcade-Modus und eine neue Kampagne hinzufügt.

Skyshines Bedlam - Trailer zum kostenlosen »Redux«-Update Video starten 1:23 Skyshine's Bedlam - Trailer zum kostenlosen »Redux«-Update

Das Rundenstrategiespiel Skyshine's Bedlam verbindet taktische Kämpfe im XCOM-Stil mit der postapokalpytischen Atmosphäre eines Mad Max und Roguelike-Elementen. Das Spiel, das mit der Banner-Saga-Engine realisiert wurde, musste sich zum Release jedoch der Kritik stellen, dass die Kämpfe deutlich weniger taktisch als bei den großen Vorbildern sind, weil nur zwei Aktionspunkte insgesamt, statt pro Kämpfer zur Verfügung standen.

Die Entwickler haben nun ein großes, kostenloses Update (Größe: 731 MB) namens »Redux« per Update nachgeliefert, das zahlreiche Kritikpunkte aufgreift und das Spiel grundlegend überarbeitet. Jeder Kämpfer hat nun zwei Aktionspunkte pro Runde, was die Taktik des Spiels grundlegend verändert, da nun nicht mehr nur die stärksten Einheiten genutzt werden können. Das Spiel enthält außerdem eine komplett neue Kampagne mit neuen Events.

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Auch wurde die Gegner-KI verbessert und weitere Fraktionen als ausählbare Spielerfraktion hinzugefügt. Zusätzlich gibt es fünf neue Fahrzeuge (Dozer), 72 neue Crewmitglieder und einen neuen »Arcade«-Modus.

Im Zuge des Updates gibt es das Spiel auf Steam um 50% reduziert im Angebot. Ein neuer Trailer zum Redux-Update ist obrhalb der News eingebunden, der die Neuerungen des Updates zusammenfasst.

Das komplette Changelog:

NEW BATTLE MECHANICS!

  • Squad based tactics with 2AP (Action Points) per unit with each team being able to use any or all of their units per turn!!!! It is what everyone has been asking for!
  • Movement will cost 1AP
  • Attacking without moving will cost 2AP and inflict 100% damage
  • Moving and then attacking will cost 1AP and inflict 60% damage
  • Weapon powercell cost slightly reduced to encourage more usage
  • Added 'End Turn' option
  • In Arcade play, Blitz has been reworked to be more fun
  • Option added in Settings to turn on original 2AP per team rules

GAMEPLAY

  • Improved A.I.
  • Play as EACH FACTION! If you ever wondered what it would be like to fight as a crew of Mutants or Cyborgs or even mixed… now you can!
  • Each Dozer now has a "leader" Elite!
  • You can now choose your crew complement (want to start with an Elite and fewer rookies?)
  • Reworked Campaign mode NO more is the goal to just get to Aztec City…collect the four lost relics to help ensure victory over the self-proclaimed overlord of Bedlam! And can you liberate Bedlam of all the ruthless factions and restore order in the wasteland?
  • Reworked Arcade mode! Can you make it to Aztec City on a set course, with no side missions, lots of obstacles and no Dozer management? If you do, one of the four new Dozers awaits!
  • Improved Events. Lots of event options now affect the state and level of danger in Bedlam!
  • Added some variety to existing events and reduced the overall number of clicks through events.
  • Revamped threat level system: Not only do events affect the threat level but so does battle outcomes! Your choices now matter more.
  • Marauder Rush ability added to Enemy and Crew Marauders
  • Gunslinger Return Fire ability much improved

CONTENT

  • New character sprites for all faction crewmembers!
  • 72 new rookie and veteran crewmembers!!!
  • 5 new Dozers, one for each faction!
  • 5 new Elites, including The Mechanic!
  • BEDLAMIZED NAMES!! When one of the new faction crewmembers are added to your Dozer at launch, they pull their nicknames randomly from a huge list of names based on many of our backer's real names and suggestions!
  • Many new events added and a random outcome system implemented
  • Battlefields have been revisited to resize, re-layout and reposition for maximum awesomeness

GENERAL CHANGES

  • Reduced memory footprint of all animations
  • Bug fixes galore
  • Dozer travel and transport animations reduced for better performance
  • Sometimes during Dozer travel the game no longer freezes (bug fix)
  • Battle resource pickups (in Arcade mode) have been repositioned so they are more attainable
  • New tutorials are being worked on!
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