Elite: Dangerous - Gamma-Hotfix 2.02 behebt Absturz-Probleme (Update)

Frontier Developments hat die Gamma-Version 2.0 der kommenden Weltraumsimulation Elite: Dangerous veröffentlicht. Außerdem gibt es Informationen zum Launch des Spiels und den offiziellen Launch-Trailer.

Elite: Dangerous hat ein neues Gamma-Update erhalten und macht einen Sprung auf die Version 2.0. Unter anderem gibt es zwei neue Raumschiffe. Außerdem wurde der Launch-Trailer veröffentlicht. Elite: Dangerous hat ein neues Gamma-Update erhalten und macht einen Sprung auf die Version 2.0. Unter anderem gibt es zwei neue Raumschiffe. Außerdem wurde der Launch-Trailer veröffentlicht.

Update (12. Dezember 2014): Mittlerweile hat das Entwicklerteam einen Hotfix für die von vielen Spielern monierten Absturzprobleme der Gamma-Version 2.0 von Elite: Dangerous veröffentlicht. Das Update auf die Version 2.02 sollte eine Lösung für die Spielabstürze etablieren. Ursache waren offenbar die Film-Dateien, die zum Spielstart abgespielt werden.

Kurz zuvor wurde übrigens die Gamma-Version 2.01 veröffentlicht, die ebenfalls einige Fehlerbehebungen mit sich brachte. Nachfolgend die kompletten Patchnotes dazu:

TWEAKS & FIXES

  • Fix one cause for server disconnects when exploring
  • Fix asserts when quitting the game and the ship isn't shut down
  • Fix the issue with users unable to use the control bindings if they dont have the en-GB layout preloaded
  • Make sure that location data is available before activating crime component
  • Fix for hardware cursor in borderless windowed mode
  • Use combined major+minor reputation for mission requirements
  • Add extra checks to make sure a set of police scenarios don't appear in dead systems
  • Fix abandon branch of collect missions
  • Balancing pass on USS frequency, now should be generally a bit more prominent. Tweaked up the chance of them appearing in relation to your distance from the capitals and upped it in relation to the population of a system
  • Use the correct Harvard/temperature table for bright giants and super giants when finding the nearest Yerkes classification of generated stars
  • Improved supercruise lens flare to work with both the normal game and occulus rift
  • Optimisations for retrieving data from SpectralClasses by temperature values
  • Fix an issue with classifying authored ammonia worlds
  • Made the initial position saftey check handle spawning at close binaries by first updating its universal address before checking to see if the position is inside the body
  • Fixed incorrect Python manufacturer name from Zorgon to Faulcon deLacy
  • Increased the duration of warning/positive messages
  • Don't try and connect to server if we're in the middle of quitting
  • Glowy Orrery model is now less glowy and slightly smaller
  • Steps to improve core in galaxy map
  • Make the dolly distance for narrowing the range of stars to show based on the focus range of the galaxy map
  • Remove the update tick from the galaxy map core. The disappearing systems was more distracting and helpful
  • Change the narrowing of the search range whilst moving in the core to be dependent on dolly position, so doesn't affect the zoomed in view
  • Change the focus of the star generation to be at the galaxy map camera when not zoomed in, instead of halfway between the camera and the cursor
  • If the client returns to the main menu, stop trying to serve them missions related information
  • Fix collision mesh on Anaconda
  • Soundbank updates
  • Don't repeat server player info check (fixes telemetry spam)
  • Hovering mouse over paintjobs causes paintjobs to be reapplied when looking at decals fixed
  • Increased completion time for Federal Collect missions
  • Voice Comms - Forever hanging ringtone on client fixed
  • Galaxy map search needs to find authored planets and starports as well as systems
  • Balanced wear values down by a large amount across all sources
  • Gamepad stops responding after confirming two friend requests in-game fixed
  • ED-27599 Rework of training scenarios, Docking tutorial split in two, training scenarios reordered
  • Ensure the number of items in the cartography sell page is correct
  • Automatically add "Conflict" tags to ships in warzones, which includes ships spawned from capital ships
  • Instantly refresh the reputation screen's data when you do something in a mission
  • Increase route planner spiderweb distance
  • Fix for a malformed text string in slave missions

And a short server-side change-log:

  • Universal Cartographics once again add exploration data into Commanders' navigation computers
  • The rarist types of commodities are now prized by Commodities Markets across the galaxy, once again offering a premium price to Commanders willing to travel that extra light year.
  • Reliability improvments to trade route generation, market and faction background simulation and exploration data trading

Ursprüngliche Meldung: Das Entwicklerstudio Frontier Development zieht die Entwicklungsgeschwindigkeit der Weltraum-Simulation Elite: Dangerous kurz vor deren Veröffentlichung offenbar noch einmal deutlich an und überspringt die Gamma-Versionen 1.6 bis 1.9: Ab sofort ist die Early-Access-Version des Spiels, an deren Ende es übrigens keinen Account-Wipe mehr geben wird, in der Version 2.0 verfügbar.

Die neue Spielversion steht seit dem 10. Dezember 2014 zum Herunterladen bereit und bringt unter anderem die beiden neuen nutzbaren Raumschiffe Lakon Type 7 und Adder mit sich.

Ebenfalls neu sind das von der Community häufig nachgefragte Routen-Planungs-Feature und Sklaven-Missionen.

Die äußerst umfangreichen Patchnotes zur Gamma 2.0 von Ellite: Dangerous finden sich im offiziellen Spielforum unter frontier.co.uk. Nachfolgend einer kleiner Auszug mit den neuen Features und Fehlerbehebungen:

NEW FEATURES/CONTENT

  • Add Lakon Type 7 playable ship
  • Add Adder playable ship
  • Route planning added
  • Alliance stations now have their own colour swatch
  • Scenarios in system updated on state change
  • Slavery missions and commodities added

STABILITY FIXES

  • Fixed possible unhandled NULL interfaces if you happen to shut down a ship on the same frame as it fires a drone
  • Fix network initialisation bug
  • If the player ship is shutting down, don’t bother doing anything in response to its load out being changed
  • Fix potential crash highlighted by static analysis in shield emitter modules
  • Protect the game from shutting down while the exploration database is ‘dying’
  • Fix memory leak on shutdown caused by the stellarforge manager not cleaning up a generation job if one was still active at the time of shutdown
  • Fix for assert seen when an AI was trying to send a chat line to a dying ship
  • Fix GPU crash on lens flares
  • Catch a few more cases where the game can fail to start-up: OS window can’t be created; D3D device can’t be created
  • Don’t assert when forced to abandon EnterLocation – can happen legitimately
  • Fix crash on GeForce card when starting in bootcamp
  • Fix memory leak when texture generation fails
  • Fix AI cruise duty assert
  • Prevent asserts trying to access systems that don’t exist
  • Also allows daughter stars to be queried in constellations, stopping an assert at start-up
  • Make asteroids release decals before releasing their physics object
  • Fix for occasional startup crashes caused by the Oculus message activities trying to open the dialog box movie when it is not yet loaded
  • Fix assert that happens in the larger ring cells
  • Moved Beagle 2 landing inside its parent moon’s hillsphere to stop an assert
  • Fix the transfer of live ring objects to prevent softlocks
  • Fixed Station Services UI locks up if you hammer A button while exiting Galaxy Map while docked

Darüber hinaus hat das Entwicklerteam den Launch-Trailer für das am 16. Dezember 2014 erscheinende Spiel veröffentlicht und weitere Informationen zum bevorstehenden Launch preisgegeben. So werden die Credits aller Spieler von zuvor 100 auf nun 1.000 verzehnfacht. Zeitgleich wurde außerdem ein neuer Launcher veröffentlicht und Spieler mit Alpha- oder Beta-Zugang sowie alle Vorbesteller erhalten sofortigen Zugang zu den Einzelspieler Kampf-Missionen.

Alle Crowd-Funding-Unterstützer mit mit Alpha/Beta-Zugang bekommen darüber hinaus die regulär 40 Euro teure Elite: Dangerous Mercenary-Edition, in der folgende Dinge enthalten sind:

  • eine Downlad-Version von Elite: Dangerous
  • ein zusätzliches Eagle-Kampfschiff
  • ein exklusives Farbpaket für Raumschiffe
  • ein Day-One-Schiffsaufkleber
  • eine digitale Anleitung
  • ein digitales Artbook
  • zahlreiche weitere digitale Goodies

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